רב משיב: הרב אשר לעמיל כהן

אדם שעובד כשכיר באיזה חברה, וסיום עבודתו הוא בשעה מאוחרת מזמן ההדלקה, האם יש עניין שיבקש לצאת מוקדם יותר בימי החנוכה בכדי שיוכל להדליק בזמן, למרות שהדבר גובל באי נעימות מסוימת מצד המעסיק שאינו יהודי ושאר העובדים, וכן בטרחה של השלמת עבודה לאחר מכן, או שעליו להתאמץ בכך?

אדם שעובד כשכיר באיזה חברה, וסיום עבודתו הוא בשעה מאוחרת מזמן ההדלקה, האם יש עניין

אדם שקונה מנורה מכסף לצורך הדלקת נרות חנוכה, האם יש עניין שיקנה דוקא מנורה שאינה גדולה בכדי שיוכל להניחה במיקום שבתוך עשרה טפחים ולמעלה משלשה טפחים – כמובא בשולחן ערוך, או שאם רוצה לקנות מנורה גדולה – בה לא יוכל להקפיד על כך, אין בכך בעיה?

אדם שקונה מנורה מכסף לצורך הדלקת נרות חנוכה, האם יש עניין שיקנה דוקא מנורה שאינה

מי שמדליק במנורה עם כוסיות זכוכית שבתוכם מניח שמן עם פתילות צפות, ובהמשך דליקת הפתילות הם עושים על הזכוכיות כעין רושם של צבע חום שרוף, האם ישנו בעיה להשתמש בכוסיות אלו בימים הבאים?

מי שמדליק במנורה עם כוסיות זכוכית שבתוכם מניח שמן עם פתילות צפות, ובהמשך דליקת הפתילות

אדם מבוגר שזהו טורח בשבילו להגיע בסמוך לנרות ולהדליקם, האם ניתן להחזיק את הנרות בסמוך אליו בכדי שידליק, ולאחר מכן לטלטל אותם ולהניחם במקומם, או שעדיף שאדם אחר ידליק בשליחותו?

אדם מבוגר שזהו טורח בשבילו להגיע בסמוך לנרות ולהדליקם, האם ניתן להחזיק את הנרות בסמוך

אדם שיש לו מנורה עשויה ממתכת פשוטה שירש מאבותיו והיא יקרה וחשובה בעיניו, וכמו כן יש לו מנורה עשויה מכסף טהור. האם יש עדיף להדליק נרות חנוכה במנורה – דוקא במה שחשוב בפועל, או שאפשר להדליק במה שחשוב ויקר בעיניו?

אדם שיש לו מנורה עשויה ממתכת פשוטה שירש מאבותיו והיא יקרה וחשובה בעיניו, וכמו כן

אדם שעשה אירוע גדול תחת כיפת השמים, והזמין 'איש הגברה' בשביל המוזיקה והרמקולים, ועל אחד ה'בוקסות' שהניח איש ההגברה, קשר בעל האירוע שלט הנושא את שם האירוע. אך מאחר והשלט נעשה כמו 'מפרש', הרוח התחזקה במקום השלט, והבוקסה נפלה לארץ והפלאסטיק נשבר, אך הוא עדיין עובד. ובעל הציוד תובע את בעל האירוע שישלם לו בוקסה חדשה (מאחר ואינו מועניין להביא לאירועים בוקסה שבורה), ובעל האירוע טוען שמאחר והוא עדיין עובד אין צריך לשלם לו חדש ממש, אם מי הדין?

אדם שעשה אירוע גדול תחת כיפת השמים, והזמין 'איש הגברה' בשביל המוזיקה והרמקולים, ועל אחד

אדם שאסר על עצמו דבר בנדר דבר מסויים, ובדיבור הנדר פירט את הדבר מסויים, ואמנם נתגלה לו שיכול לבוא לדבר באמצעות ובאופן שלא חשב עליו בלב בשעת הנדר כלל, למרות שדבר זה כלול גם כן בדיבור שהוציא בשפתיו. וכעת מעוניין לדעת האם חל הנדר גם כלפי הדרך הנוספת לבוא אל הדבר, למרות שלא עלה זאת בליבו כלל?

אדם שאסר על עצמו דבר בנדר דבר מסויים, ובדיבור הנדר פירט את הדבר מסויים, ואמנם

אדם שעשה אירוע גדול תחת כיפת השמים, והזמין 'איש הגברה' בשביל המוזיקה והרמקולים, ועל אחד ה'בוקסות' שהניח איש ההגברה, קשר בעל האירוע שלט הנושא את שם האירוע. אך מאחר והשלט נעשה כמו 'מפרש', הרוח התחזקה במקום השלט, והבוקסה נפלה לארץ והפלאסטיק נשבר, אך הוא עדיין עובד. ובעל הציוד תובע את בעל האירוע שישלם לו בוקסה חדשה (מאחר ואינו מועניין להביא לאירועים בוקסה שבורה), ובעל האירוע טוען שמאחר והוא עדיין עובד אין צריך לשלם לו חדש ממש, אם מי הדין?

אדם שעשה אירוע גדול תחת כיפת השמים, והזמין 'איש הגברה' בשביל המוזיקה והרמקולים, ועל אחד