נושא: אמונה והשקפה

תשובה מתוך שמחה?

מה המקור לכך שגם התשובה תהא מתוך שמחה, הרי עצם המושג של תשובה מכריח שהיא

פירוט חטאים אישיים בתפילה

האם אפשר להוסיף בתפילות יום הכיפורים חטאים מסויימים שאני רוצה לשוב עליהם בתשובה, באופן מיוחד?

למה צריך לעבוד

יש איזה ביאור על כך שהקב"ה מנהל את העולם דווקא באופן כזה שצריכים לעשות סיבות

ענין התפילה של ראש השנה

שלום וברכה. ראיתי במאמר של אדמו"ר הזקן שראש השנה ענינו הוא הכתרת הקב"ה למלך. והוקשה

שתיית אלכוהול בהתוועדויות

ב"ה. המנהג החסידי אומר שיושבים בהתוועדות צריכים להגיד "לחיים", ועל משקה אלכוהלי דווקא. אבל בפועל,ף

אחיו יוסף לא הכירוהו

בפרשות שמדברות על יוסף הצדיק מסופר שיוסף הצדיק הכיר את האחים שלו, אבל הם עצמם

גדר היהדות של האבות

ב"ה. האם האבות היו יהודים במובן שאנחנו מכירים כיום, יהודי ע"פ הלכה, או שבתקופה הזאת

למה להכניס את השכל?

תמיד מספרים על הבעש"ט שהוא חיבב מאוד את האנשים הפשוטים, והסביר שיש להם מעלה מאוד

חובה ללמוד חסידות?

מה ניתן לענות למי שאומר – בדורות הקודמים לא למדו חסידות, היו אז צדיקים גדולים

עבודת השם

זכור לי שבהיום יום מובא באחד הימים פתגם שמסביר על הצורך לספור תמיד את העבודה

משמעות של "עשר" ביהדות

שלום וברכה. מה הסיבה שהמספר עשר הוא נמצא כמעט בכל מקום? כמו שבמניין צריכים עשרה,

חשבון נפש

לפי המבואר בתורת החסידות, שחודש אלול הוא זמן שהקב"ה מתגלה בעולם, ומתגלית אהבה עצמית של

השליחות הפרטית בעולם

האם יכול להיות שמה שאני עוסק בעולם זה לא השליחות שלי ולא העניין שלי? יכול

האם מותר להיות עצוב

ערב טוב ומבורך. רציתי לשאול האם מותר להיות עצוב מכך שאני לא עובד את הקב"ה

"אמירה נוקבת עד לתהום"

מה הכוונה בדברי הרבי הריי"ץ, ש"אמירה נוקבת עד לתהום, תהומא דליבא" – מדוע יש כוח

הרבה מחלוקות

למה התורה היא באופן כזה שישנם הרבה חילוקים, מחלוקות, פסוקים שמכחישים אחד את השני עד

איך מקרבים את כולם

כידוע השיטה שמקובלת אצל חב"ד היא שמקרבים את כולם, גם את מי שהוא כופר ממש..

ברכתו של הרבי

רציתי לקבל את ברכתו של הרבי מלובביץ בעניין מסויים. כיצד ניתן גם היום לקבל את