נושא: אמונה והשקפה

בית כנסת רפורמי

יש לי חברים שמתפללים בבית כנסת שהוא לא אורתודוקסי (סוג של רפורמי). הם מאוד רוצים

הנגשת הגמרא

מה דעת החסידות כלפי הנגשת לימוד הגמרא, האם לכתחילה אפשר ללמוד גמרא עם פירושים כמו

ירידה רוחנית

שלום, רציתי לדעת מה השורש של ירידה רוחנית… במיוחד בקשר לתקופה הזאת.. מה כדאי ללמוד

רשב"י לשון נוכח

האיך מזמרים בלשון נוכח לרשב"י אפילו בחוץ לארץ?? האין זה נראה ח"ו כאלקית וכעבודה זרה??

לשנות מה שנקבע

שלום כבוד הרב, האם אפשר לשנות את מה שהקב"ה כבר קבע לנו מראש? ואם כן

לימוד תורה על רגל אחת

קראתי את הסיפור על כך שהגר שבא להתגייר ביקש מהלל ושמאי "ללמוד את כל התורה

מסורת על תכלת

יש לנו מסורת מאב לבן מאב לבן ככה עד משה רבינו כמעט על הכול: על

שבעה ספרים

אשמח לקבל הסבר אודות מה שיש חלוקה של התורה לשבעה ספרים ולא לחמשה כמקובל. היכן

סוף העולם

שלום הרב, נסא חקרו והגיעו למצב שאסטרואיד יעבור ליד כדור הארץ ויש סיכוי גם שיפגע

משמני הארץ

רציתי לשאול בבקשה שאלה בקשר לפשוטו של מקרא. איך יכול להיות שכאשר יצחק מברך את

כתיבת הספד

בוקר טוב, אימי במצב קשה מאד, כמעט כל הדרכים מובילות לסוף דרכה. האם מותר ואפשר

רצוא ושוב

שלום, אני בתהליך של התחזקות באמונה ובעבודת ה' וכעת אני נמצא במעין קונפליקט פנימי כזה.

נח והמבול

אף פעם לא הצלחתי להבין את הסיפור של התאריכים בתורה בקשר למבול. גם כשניסיתי לקרוא

מנוחה תמידית

איך אפשר להגיע בעולם מטורף כמו שלנו למנוחה. לא רק בשבת או החופש, הכוונה שגם

טרדות פרנסה

שלום, אני נשוי פלוס שלושה ילדים ברוך ה'. גם אני וגם אשתי עובדים לפרנסתנו וגם

מאכל משה רבינו

שאלה: האם משה רבינו אכל משהו במשך הזמן בו הוא היה בהר סיני ואם כן

אשה בזמן הגאולה

שלום רב, הייתי רוצה לדעת אילו מקורות יש בחב"ד (וגם מקורות אחרים) על מעמדה של

תורתו אומנותו

יש לי שאלה לא מצד הקנטור אלא באמת שרציתי הסבר עבורה. אני רואה את הפעילות

ידיעת ה'

בשיעור שמסרתי שאל אותי א' הנוכחים שאלה מאוד חזקה – מה רע בידיעת ה' שהייתה

לימוד פנימיות התורה

האם ראוי לתת לאנשים 'מקורבים' ללמוד פנימיות התורה? ראיתי בכל בית חב"ד שהייתי איך שמלמדים

ארץ ישראל

מאיזה שלב בהיסטוריה ארץ ישראל נחשבת לארץ הכי מקודשת בעולם? מברית בין הבתרים? מיציאת מצרים,

שם "אהי'ה"

ראיתי שכתוב שהקב"ה אומר ששמו הוא "אהיה" – האם זה נשאר כך הוא שזה היה

תוצאה של מעשר כספים

באם מנסה את הקב"ה בעשירות ע"י שנותן מעשר כספים (כמ"ש "ובחנוני נא בזאת"), ורואה שאין

עוון הכעס

שלום רב. לצערי נכשלתי בעוון הכעס. ראיתי בספרו של רבי חיים ויטאל זצ"ל שכל התיקונים