שאלה לצורך ניקוד: כן

אדם שאסר על עצמו דבר בנדר דבר מסויים, ובדיבור הנדר פירט את הדבר מסויים, ואמנם נתגלה לו שיכול לבוא לדבר באמצעות ובאופן שלא חשב עליו בלב בשעת הנדר כלל, למרות שדבר זה כלול גם כן בדיבור שהוציא בשפתיו. וכעת מעוניין לדעת האם חל הנדר גם כלפי הדרך הנוספת לבוא אל הדבר, למרות שלא עלה זאת בליבו כלל?

אדם שאסר על עצמו דבר בנדר דבר מסויים, ובדיבור הנדר פירט את הדבר מסויים, ואמנם

אדם שעשה אירוע גדול תחת כיפת השמים, והזמין 'איש הגברה' בשביל המוזיקה והרמקולים, ועל אחד ה'בוקסות' שהניח איש ההגברה, קשר בעל האירוע שלט הנושא את שם האירוע. אך מאחר והשלט נעשה כמו 'מפרש', הרוח התחזקה במקום השלט, והבוקסה נפלה לארץ והפלאסטיק נשבר, אך הוא עדיין עובד. ובעל הציוד תובע את בעל האירוע שישלם לו בוקסה חדשה (מאחר ואינו מועניין להביא לאירועים בוקסה שבורה), ובעל האירוע טוען שמאחר והוא עדיין עובד אין צריך לשלם לו חדש ממש, אם מי הדין?

אדם שעשה אירוע גדול תחת כיפת השמים, והזמין 'איש הגברה' בשביל המוזיקה והרמקולים, ועל אחד

הפעלת מכשיר בערב שבת

שלום הרב האם מותר לי להפעיל מכונת כביסה ביום שישי ושתמשיך לפעול לתוך השבת? ואני

מעשר כספים

שלום כבוד הרב – האם אני יכול לקנות עליה לתורה בבית הכנסת מכספי מעשרות? (עריכת

פתיחת אריזות בשבת

האם יש בעיה הלכתית לפתוח אריזות מזון במקום בו מדובקות בלחץ חום (כמו גביעי חלב

עיסוי בשבת

האם מותר לעשות עיסוי בגב בשבת לא על ידי מטפל מוסמך, אלא סתם על ידי

מיקרוגל לבשר ודגים

'מיקרוגל' בשרי, שחיממו בו בשרי באותו היום ('בן יומו') והוא אינו נקי, האם ניתן לחמם

אדם שהולך להתארח במקום אחר, ובבית בו מתארח נוהגים להחמיר בכמה דברים לא כפי שעושה בעצמו (על פי מנהג המקום), האם עליו לעשות כמותם כל עוד מתארח שם, או שיכול להמשיך להקל כפי שנהג תמיד?

אדם שהולך להתארח במקום אחר, ובבית בו מתארח נוהגים להחמיר בכמה דברים לא כפי שעושה

מכה באתרוג

אתרוג שנפל וקיבל מכה, ומחמת כן נעשה שקע קטן על יד החוטם (בלא שנחסר מגוף

אדם שקנה מתנה – כלי זכוכית עם בית קיבול – ככלי הגשה לאכילה. ורוצה למלאות אותו בסוכריות שונות (ללא עטיפה) – לנוי וקישוט המתנה, האם מותר לו לתת כך את המתנה, או שעליו להטביל קודם את הכלי לפני הנתינה, בכדי שיוכל למלאות בו את הסוכריות?

אדם שקנה מתנה – כלי זכוכית עם בית קיבול – ככלי הגשה לאכילה. ורוצה למלאות

האם אבל בתוך השבעה יכול ללמוד שיעורים קבועים שרגיל בהם מידי יום ביומו, ואינו רוצה שיצטבר אצלו לאחר מכן ריבוי שיעורים שיצטרך להשלימם, כמו שיעור 'דף היומי' בגמרא, וכיוצא בזה, האם יכול ללמוד זאת בתוך השבעה?

האם אבל בתוך השבעה יכול ללמוד שיעורים קבועים שרגיל בהם מידי יום ביומו, ואינו רוצה

אדם שאינו מורה הוראה, אך נמצא בקהילה שיש בה אנשים פשוטים שלא יודעים לברר בעצמם אצל רבנים את ההלכה מסיבות שונות. והם שואלים אותו את שהשאלות שיש להם, והוא מברר בשבילם אצל מורי הוראה את ההלכה. האם מותר לו לעשות כן גם כאשר יושב שבעה על קרוביו?

אדם שאינו מורה הוראה, אך נמצא בקהילה שיש בה אנשים פשוטים שלא יודעים לברר בעצמם