Ask The Rabbi

נושא: עיון בכתבי הקבלה והחסידות

השראת שכינה ולבושים

שלום רב בבקשה רציתי לישאול: 1) אני בפרק ו' בתניא ב"ה ומדובר על השראת השכינה

שאלות בתניא וחסידות

שלום רב בבקשה רציתי לשאול 4 שאלות: 1) בפרק ד בתניא מדובר על הלבושים של

קדושה ביד לאחר תפילין

שלום הרב. מוסבר שקיום המצווות לאחר מ"ת נשאר הקדושה בחפץ הגשמי. מה מצד הגוף הגשמי

ישראל קדמו לתורה

ב"ה שלום הרב. במאמר י״ג תשרי ה׳תשמ״ו מביא מהמדרש: שני דברים קדמו לעולם ואיני יודע

חסד וגבורה בדעת

שלום רב בבקשה רציתי לישאול 2 שאלות 1) איך מבינים שבדעת יש גם חסד וגבורה

הכל מלמעלה והמקום האישי

שלום וברכה, במאמר ביום ההוא תשכ"ח הרבי אומר "צריכה להיות העבודה בביטול, ההכרה והרגשה שכל

ערך שוויוני?

אמנם הערך שלנו אבסולוטי מהקב"ה, והקב"ה נתן כוחות שונים בהתאם לשליחות הייחודית של אותה נשמה,אך

הסיפור של "איכה".

ראיתי שלוש גרסאות של הסיפור על מי ששאל את אדמוה"ז על "אייכה". 1. החוקר הראשי

בלבבך – מחשבה

שלום הרב, בפסוק "קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשתו" מוסבר שהכוונה על מחשבה דיבור

קבלת עול מלכות שמים

האם התנועה של עבודת הקבלת עול – שמקבלים עול מלכות שמיים בראש השנה – היא

בנין המלכות

למדתי מאמר על הימים של ראש השנה, והוזכר שם כמה וכמה פעמים שבראש השנה מתרחש

דרך ארוכה וקצרה

בשער של התניא אדמו"ר הזקן כותב שהוא בא "לבאר היטב איך הוא קרוב מאוד בדרך

חסידות דורשת פנימיות

ראיתי כבר כמה פעמים בכתבים חסידיים, שמגנים את החציוניות, ודורשים תמיד שתהיה עבודה פנימית. השאלה

השפעה מאומות העולם

שלום רב רציתי לישאול בבקשה. אנחנו אומרים שהשפעה בעולם בא מעם ישראל והגוים לא משפעים

נשמות ישראל משם הוי'

שלום הרב. למדתי אגרת התשובה מתוך ספר הוצאת ספריית מעיינותך. ויש לי שאלה. בעמוד 108

שליטת השכל

שלום רב בבקשה רציתי לשאול 2 שאלות 1_ האם מה אמר אדמור הזקן שבטבע השכל

עשה דוחה את לא תעשה

שלום רב רציתי לישאול בבקשה האדמו"ר הזקן ע"ה הסביר באיגרת התשובה .שמצוה עשה חמורה מלא

בן וגם עבד

שלום רב . רציתי לישאול בבקשה. כל יהודי הוא גם כבן להקב"ה וגם כעבד. שמעתי

לא רוצים גן עדן

שלום הרב. אדמו"ר הזקן אומר שלא רוצה להיות בג"ע אלא רק את הקב"ה בעצמו, שרוצה

מציאות אמיתית

יישר כח על התשובה בנוגע לאחדות ה': אז בעצם העולם הוא מציאות אמיתית ולא דמיונית

חיות הנפש הבהמית

שלום הרב. מובא בתניא פרק א' בשם הרח"ו ז"ל, שלכל יהודי אפי' צדיק יש נפש

מקום המלאכים

כתוב בתניא שעיקר המקום של המלאכים הוא בעולם היצירה, לעומת זאת בסדר התפילה אנו רואים

חסיד למעלה מצדיק

שלום הרב. בתניא פרק יו"ד. האם בני עלי' הם דרגת צדיק גמור, והאם חסיד הוא

אחדות ה'

אני לומד עכשיו פרקים כה וכ"א בתניא על אחדות ה', למדנו שיש יחודא תתאה –

מוקדש לרפואת והצלחת
מאיר אוריאל בן עידית

לרכישה בקליק