יהדות באור הקבלה והחסידות - דעת - לימודי יהדות באור החסידות
ביאורים בשער הביטחון

שער הביטחון 19 – ביטחון בעולמות השונים

המשך סידרת שער הביטחון עם הרב ערד, שיעור 19, על הביטחון בחסד ה', בתכלית העולם שיהיה דוקא עם הגוף   שיעורי שער הביטחון מוקדשים לעילוי נשמת רינה

מהות שקיימת תמיד בנבראים

שלום הרב, ידוע בחסידות שהמהות של היהודי זה משהו שתמיד קיים כמו שהמהות של הבורא תמיד קיימת, האם הרעיון הזה שהמהות תמיד קיימת זה גם

The last message I sent was sent early

The last message I sent was sent early. I’m going to rephrase it anyway. I believe that my status as being considered Jewish would be

ויעקב הלך לדרכו

מועדים לשמחה. מה המשמעות של ההכרזה שנוהגים להכריז במוצאי שמחת תורה "ויעקב הלך לדרכו"? מה המקור שלה? מה התוכן שהיא מבטאת? תודה רבה.

טבילת כלי חשמל

האם צריך לטבול כלי חשמל שעלול לההרס אל ידי הטבילה

קשר במקום העבודה

האם קשר שנרקם בעבודה יכול להצליח בהמשך החיים בתור זוג נשוי גם שהגבר קטן מהאישה ב4 שנים איך אפשר לדעת שזה קשר שיכול להחזיק או

קריאת פיטום הקטורת

שלום כבוד הרב, במנחה כשאני מתפללת אני קוראת גם את פיטום הקטורת לפני אשרי יושבי ביתך, ויש סגולה לומר את פיטום הקטורת כל יום לפני

אורח שלמעלה מבעל הבית

אחת הסיבות לקשר בין אורחים לסוכות היא שבחג סוכות אנו עוזבים את דירת הקבע שלנו, שבה אנו בעלי הבית, ועוברים לגור בדירת עראי. באופן זה אנו  כביכול 'מאבדים' את 'מעמדנו' כבעלי הבית והופכים להיות אורחים בסוכה.  חכמים היטיבו לבטא רעיון זה בביטוי שטבעו: "ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת" – הסוכה ראויה לכולם במידה שווה. אף אחד אינו בעל הבית בה, ולכן בסוכה, כולנו בעצם אושפיזין.

ראש השנה

שנה שבתית בפתחנו

שנה שבתית בפתחנו בכמה הזדמנויות הזכיר הרבי שכאשר ראש השנה חל בשבת צריכה להיות השנה

האבא בבית והשמחה

מקום של האבא במשפחה חשוב ומשמעותי מאוד בבית, לזוגיות, ולחינוך הילדים. אבל לפעמים "משנכנס אב -ממעטין בשמחה.."

הכח להתחדשות

כיצד מגלים את הכחות החדשים שניתנים לנו? וכיצד לא נותנים לעבר הבעייתי להשפיע עלינו על השנה החדשה…?

מהותו של חג הסוכות

איך מגלים את השמחה הזאת בתוכנו? מה הסוד המיוחד של סוכות וארבעת המינים בנפש האדם? ואיך חג הסוכות קשור לשלימות הפנימית של האדם עם עצמו?

אורח שלמעלה מבעל הבית

אחת הסיבות לקשר בין אורחים לסוכות היא שבחג סוכות אנו עוזבים את דירת הקבע שלנו, שבה אנו בעלי הבית, ועוברים לגור בדירת עראי. באופן זה אנו  כביכול 'מאבדים' את 'מעמדנו' כבעלי הבית והופכים להיות אורחים בסוכה.  חכמים היטיבו לבטא רעיון זה בביטוי שטבעו: "ראויים כל ישראל לישב בסוכה אחת" – הסוכה ראויה לכולם במידה שווה. אף אחד אינו בעל הבית בה, ולכן בסוכה, כולנו בעצם אושפיזין.

מוקדש לרפואת והצלחת

מאיר אוריאל בן עידית

סדרת הספרים החדשה

שאל את הרב

דילוג לתוכן