דעת – כך הכל התחיל!

תעודת זהות – דעת // כך הכל התחיל מרכז דעת הוקם ברחובות בשנת תנש״א על ידי הרב יצחק ערד בברכתו והסכמתו של הרבי מה"מ מלובביץ'. מאז פועל הארגון בהפצת מעיינות התורה והחסידות ובפעילות חסד למען הקהילה בתחומים מגוונים ורבים כפי שיפורט להלן:   // סמינריונים והרצאות החל מתחילת פעילות הארגון  מתקיימים סמינרים, שבתות אירוח שיעורים […]

דעת – כך הכל התחיל!

תעודת זהות – דעת

// כך הכל התחיל

מרכז דעת הוקם ברחובות בשנת תנש״א על ידי הרב יצחק ערד בברכתו והסכמתו של הרבי מה"מ מלובביץ'.

מאז פועל הארגון בהפצת מעיינות התורה והחסידות ובפעילות חסד למען הקהילה בתחומים מגוונים ורבים כפי שיפורט להלן:

 

// סמינריונים והרצאות

החל מתחילת פעילות הארגון  מתקיימים סמינרים, שבתות אירוח שיעורים והרצאות בחסידות בגישה מיוחדת הנוגעת בנושאים כמו פסיכולוגיה יהודית, מודעות עצמית, העצמה אישית, חינוך, זוגיות ועוד.

בהרצאותיו הייחודיות מצליח הרב ערד להוריד את התכנים המעמיקים והמופשטים מתוך כתבי החסידות, תוך דיוק הרעיונות בצורה הכי אוטנטית, לשפה בהירה ומודרנית המאפשרת יישום של הידע בבניית התודעה ובפרקטיקה של החיים.

// ישיבת דעת

בשנת תש׳׳ס ייסד הרב ערד ישיבה לבעלי תשובה בעיר רחובות. במשך השנים למדו בישיבה מאות תלמידים אשר התקרבו ליהדות ולדרכי החסידות ומעגל ההשפעה הלך והתרחב. הישיבה שימשה בית חם לתלמידים רבים ומקום שבנה אותם לחיים של משמעות ושליחות בהקמת בתים יהודיים וחסידיים.

רבים מבוגרי הישיבה משמשים כיום כמשפיעים ושליחים של הרבי בארץ וברחבי העולם וגם כיום שומרים על קשר חם עם הרב ערד וצוות הישיבה.

// ישיבת דעת – מגדל מרדכי

גולת הכותרת של המהפכה חינוכית שמוביל הרב ערד בשנים האחרונות היא ישיבת דעת – מגדל מרדכי שהוקמה לפני 3 שנים לצעירים.

בישיבה באה לידי ביטוי שיטת חינוך חסידית ייחודית המבוססת על תכני החסידות אותם מלמד הרב ערד במשך עשרות בשנים, בחינוך יום יומי של תלמידים צעירים במטרה להעצים אותם ולחנכם להיות חסידים בריאים של הרבי.

הישיבה מבוססת על שלוש עקרונות חשובים בחינוך התמימים:

חינוכי: יחס אישי לכל תלמיד, אמונה חזקה ביכולת של כל אחד להצליח. הצוות המסור מיישם בשטח את הגישה החינוכית-חסידית, ובכך מרוממים את התלמידים ומביאים אותם לאמונה ביכולותיהם, מתוך עקרונות החסידות והתקשרות לרבי.

הגישה לתלמידים היא בדרך של קירוב, התמדה ועקביות בשילוב סמכותיות נכונה.

גישה זו מאפשרת לתלמידים להיפתח לרבנים ולספר להם את מה שמתרחש בתוככי לבם ללא חשש שיכעסו עליהם או שיענישו אותם. בצוות החינוכי רואים הצלחות רבות כתוצאה מהקשר האישי שבין הרב לתלמיד.

לימודי:  הגישה החינוכית בה נוקטים, נותנת לתלמידים את הרצון והחשק להצליח ולהתקדם. ישנה השקעה רבה בלימודי הלכה, בלימודי מקצועות ההלכה (שחיטה, ספרות, שיפוץ תפילין, השגחת כשרות ועוד). התלמידים מקבלים ידע עיוני ומעשי מונגשת ומעשית.

התכנית מוכחת כיעילה, והיא נותנת תחושת סיפוק גבוהה לתלמידים ורצון וחשק ללמוד ולהצליח יותר.

גשמי: התלמידים נהנים מהרחבה גשמית, ארוחות טעימות, מזינות ועשירות. טיולים, אטרקציות כמו רכיבה על סוסים, בריכות ואתגרים שונים המתאימים למרץ הנעורים.

בשנתיים האחרונות יצאו כל תלמידי הישיבה למסע רוחני מרתק בעקבות שורשי חסידות חב"ד ולקברי רבותינו נשיאנו ברוסיה ואוקראינה.

גישה חינוכית זו מעוררת כיום עניין רב בקרב אנשי חינוך רבים ואלה מגיעים לישיבה ומתייעצים עם הרב ערד וצוות הישיבה, במטרה ליישם את אותה גישה במקומות נוספים.

// הוצאה לאור

מכון דעת מוציא לאור חומרים רבים המנגישים את אותם תכנים המיוחדים. ביניהם הספרים: רעים אהובים, לך לך, הנפש כמשל, והם יבוננהו, וספרי שו״ת שונים. המכון שוקד על עריכת שיעורים נוספים, שיצאו לאור אי״ה בקרוב. כמו כן, מאות משיעורי מכון דעת מופצים במדיות שונות.

// פרוייקט ביאור המשך תער״ב

בשנת תשע״א, כחלק מהכנות לשנת המאה לאמירת סדרת המאמרים המפורסמת של רבי שלום דובער מליובביץ' המכונה 'המשך תער"ב', החלו לצאת באופן קבוע ספרי ביאור למאמרים אלו. ספרים אלו נלמדים על ידי אלפי יהודים, חסידי חב״ד, תלמידי חכמים והקהל הרחב. נכון להיום יצאו לאור עשרה כרכים בסדרה זו.

//האתר

הרצאות של הרב ערד מופצות באתר אינטרנט של המכון בו עולים מידי שבוע שיעורים חדשים תוכן לקריאה בתחום המשפחה החינוך ומודעות עצמית על פי החסידות. באתר ישנו מדור מיוחד של שאלות ותשובות בנושאים הלכתיים, וגם בענייני משפחה חינוך והדרכה ובמגוון תחומים נוספים. הנותנת מענה לשאלות המגיעות מהארץ ומכל רחבי העולם. מדור זה נותן מענה גם בשפות אנגלית רוסית, צרפתית וספרדית.

// טיפול והדרכה

מכון דעת נותן מענה טיפולי בתחומים שונים הקשורים לנפש האדם על פי כללי ותכני החסידות לפונים מהציבור הרחב. משפחות רבות בישראל ב״ה הוקמו ושוקמו, ילדים רבים קיבלו מענה חינוכי וטיפולי, ופונים רבים השתחררו מחסמים רגשיים כגון חרדות, דיכאונות וכו'.

// הכשרת מטפלים ומאמנים

מכון דעת ותבונה הוקם לפני כעשור במטרה למסד וללמד את הגישה הטיפולית החסידית ולהכשיר אנשי מקצוע ומשפיעים בקהילה לעבודה וטיפול  בגישה ייחודית זו. במהלך השנים צמחו בבית הספר של הרב ערד אלפי בוגרים אשר מיישמים את לימודיהם בעבודה הטיפולית ובהעצמת חייהם האישיים ובהדרכה לזולת.

במכון פותחו תכניות לימודים במספר מקצועות: הכשרת מאמנים אישיים, מאמנים זוגיים ויועצי נישואין, מאמנים להורים, גישור, CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי יהודי, ועוד.

הלימודים בדעת ותבונה משלבים ידע מעמיק ומרתק בהבנת הנפש, במתן דגש על הורדת הרעיונות העמוקים לשפה בהירה ומודרנית יחד עם הקניית כלים מדוייקים, מקצועיים ופרקטיים לעבודה הטיפולית. הגישה למקצועות הטיפוליים היא מתוך תחושת שליחות, תוך מתן דגש לאמונה בזולת, לאמונה במשמעות שיש במה שהוא עובר ובכוחות שנתנו לו להתמודד, להתגבר ולנצח ולממש את תפקידו וייעדיו.

// עם הפנים קדימה

פעילות מגוונת זו דורשת משאבים רבים אשר התעצמו יותר בשלשת השנים האחרונות מאז הקמת הישיבה לצעירים אשר דורשת ריבוי צוות והשקעה רבה.

המטרה בקמפיין הנוכחי להעצים, לפתח ולהגדיל הפעילות המבורכת באופן משמעותי בכל התחומים, בהעצמת דור העתיד, הרחבה בהפצת מעיינות החסידות מתוך חיבור לחיים האישיים והכנת העולם לגאולה מיד ממש!

בידכם הזכות והיכולת להיות שותפים!

תגובה אחת

  1. הרב מספר 1 צדיק אמיתי מגיע לו רק טוב ומי שתורם לו שידע שעושה מצווה ענקית אני יכול להעיד שכל מילה שנכתבה עליו אמת לאמיתה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *