נושא: חסידות

דרגת רשע בתניא

התחלתי לאחרונה שיעור תניא לנשים, וכעת אנחנו אוחזים בפרק א' בתניא, תוך כדי ההקדמות אני

שיעור חסידות- הדרכה

ב"ה. אני פותח עכשיו שיעור חדש למקורבים, ופירסמתי שהשיעור יהיה בנושא "קבלה וחסידות". רציתי לשאול,

מעשה אבות סימן לבנים

ב"ה. מה שכתוב האבות ש"מעשה אבות סימן לבנים" – האם הכוונה בזה שמה שקרה בפועל

המושג בקבלה – כתר

שמדברים על הקב"ה ועל הכוחות שלו, מה הפירוש הנכון שצריכים לתת למושג "כתר" – מה

מילוי שם הוי'

כבוד הרב שלום, בתפילת 7 ההקפות שבחג השני בסוכות, שמתי לב ששם ה׳ כתוב במקום

ד"ה כתר יתנו לך

כתוב במאמר ד"ה כתר יתנו לך שנת תשכ"ה שאלקי זה שני לשונות, כוח ואור ….

עולם המלבוש

רציתי לשאול. באיזה מקומות בדא״ח מדברים על נושא של עיגולים ויושר? ואיפה בדיוק בהמשך תער״ב

הטעיית השטן

האם אפשר להטעות את השטן? מה משמעותם של המנהגים שעושים  כדי להטעות אותו. האם הוא

מה היה הנס של חנוכה

מה הנס העיקרי של חנוכה – הנס של פך השמן או הנס של המלחמה? שמעתי

סוד "בנין המלכות"

איך אפשר להסביר את המושג של "בנין המלכות" גם לאנשים שלא בקיאים בחסידות ובמאמרים. אני

שיעור תניא- המשך

ב"ה. האם זה נכון מבחינה חסידית, לקרוא לשיעורים בחסידות בשמות של "קבלה", "תורת הנפש" או

חובה ללמוד חסידות?

מה ניתן לענות למי שאומר – בדורות הקודמים לא למדו חסידות, היו אז צדיקים גדולים

הפירוש בברכת התורה

בברכת התורה בשחר, למי הכוונה במלים "בפינו … אנחנו וצאצאינו" (בל' רבים), הבאות בנוסף ל"עמך

המלך בשדה

יש את המשל המפורסם ש"המלך בשדה", אם תוכלו להרחיב קצת בענין זה, מה זה אומר

משמעות של "עשר" ביהדות

שלום וברכה. מה הסיבה שהמספר עשר הוא נמצא כמעט בכל מקום? כמו שבמניין צריכים עשרה,

הנפש הבוחרת

שלום הרב, יש לי בילבול גדול בנוגע להבנת נפש ישראל.. א. אשמח להבין מי הוא