שיעור 7, כרך א' המשך תער"ב - ג' מדריגות דרצון דאנא אמלוך - דעת - לימודי יהדות באור החסידות

שיעור 7, כרך א' המשך תער"ב – ג' מדריגות דרצון דאנא אמלוך

שיעור 7, כרך א' המשך תער"ב – ג' מדריגות דרצון דאנא אמלוך הרב יצחק ערד בהמשך סידרת השיעורים תער"ב. הסרטה ועריכה: אילן רינדפליש​ עמוד תעא: וע"כ גם הרצון דאנא אמלוך הוא בבחי' רוממות עצמי להיותו התפשטות הארה מבחי' הרוממות בעצם כו', ועיקר ענין התנשאות על עם שייך לאחה"צ, אבל בחי' מל' דא"ס כמו שהוא לפה"צ […]
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

שיעור 7, כרך א' המשך תער"ב – ג' מדריגות דרצון דאנא אמלוך

שיעור 7, כרך א' המשך תער"ב – ג' מדריגות דרצון דאנא אמלוך
הרב יצחק ערד בהמשך סידרת השיעורים תער"ב. הסרטה ועריכה: אילן רינדפליש​

עמוד תעא: וע"כ גם הרצון דאנא אמלוך הוא בבחי' רוממות עצמי להיותו התפשטות הארה מבחי' הרוממות בעצם כו', ועיקר ענין התנשאות על עם שייך לאחה"צ, אבל בחי' מל' דא"ס כמו שהוא לפה"צ ה"ז בחי' רוממו' עצמי עדיין שבא מבחי' הרוממו' בעצם כו' וכמ"ש במ"א (עמ"ש בדרוש שמח תשמח רנ"ז), ועוד זאת דבחי' הרצון דאנא אמלוך הוא שבא ע"י התגלות דבחי' הרוממות בעצם דבחינת עצמות האור כו'. והענין הוא דהנה ידוע דבפרטי' יש בזה ג' מדרי' (בבחי' המלוכה הכלולה באוא"ס לפה"צ כו') הא' בחי' המלוכה כמו שהיא כלולה בעצמותו שאינו בבחי' המשכה וגילוי כו' (וזהו בחי' עצמות האור שנת"ל), והב' מה שעלה ברצונו אנא אמלוך כו' (והוא בחי' התפשטות הארה מבחי' עצם האור כו'), והג' איך שמשו"ז עלה ברצונו להאציל כו'. וכידוע שכל כח מתחלת הווייתו עד שמוכן להתגלות קודם שמתגלה עדיין יש בו ג' מדרי', וכמו מדת החסד יש בזה ג' מדרי', כמו שהיא נטוע ומושרש בנפש שאינו בבחי' המשכה כלל ולא בבחי' מקור אל הגילוי כו', וכמו שבא בבחי' התעוררות כללי כו', ואח"כ ההשערה באיזה אופן תהי' ההטבה כו', ולמע' הו"ע כי חפץ חסד הוא בחי' חפץ חסד ההיולי העצמי כו', וכמו שעלה ברצונו להטיב שזהו בחי' התעוררות הטבה כבי' רק שהיא בד"כ עדיין כו', ואח"ז ההשערה באיזה אופן
עמוד תעב:
תהי' ההטבה שז"ע שיער בעצמו בכח כו'. וכמו"כ במדת המלוכה למע' הוא בחי' המלוכה כמו שהיא כלולה בעצמותו שאינו בבחי' המשכה כלל וכמו המלך הקדוש כו', ומה שעלה ברצונו כבי' אנא אמלוך שזהו בבחי' התעוררות כללי כו', ואח"ז ההשערה בפרט שעלה ברצונו להאציל כו'. אמנם בכדי שמבחי' המלוכה כמו שהיא בעצמותו תהי' ההתעוררות דהרצון דאנא אמלוך זהו ע"י ממוצע שיש ביניהם, והו"ע התורה דכתי' בה בי מלכים ימלוכו כו', והיינו שע"י התו' בא בהתגלות בחי' המלוכה הכלולה בעצמותו, וע"ה שא"ז שנעשה בבחי' מקור רק שמתגלה כמו שהוא בעצם כו', ועי"ז נמצא מזה בחי' התפשטות הרוממות דאנא אמלוך כו', ולהיות שזהו ע"י התגלות הרוממות בעצם ע"כ גם זאת הוא בבחי' רוממות עצמי כו'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן