האם ראוי למחוק כתובת קעקע שאדם חקק על בשרו במזיד. (ובכלל זה, שהלך למקום מיוחד שעושים זאת, וביקשם שיעשו לו)?
האם ראוי למחוק כתובת קעקע שאדם חקק על בשרו במזיד. (ובכלל זה, שהלך למקום מיוחד שעושים זאת, וביקשם שיעשו לו)?
אם הקעקוע נמצא במקום גלוי, הרי שלמרות שאין איסור בכל רגע שישנו הקעקוע על בשרו, מ"מ מפני חילול ה' שישנו בזה, ראוי שאם ישנו באפשרותו להסירו, שיסירנו.
במנחת חינוך במלאכת כותב כתב שהמוחק כתובת קעקע בשבת חייב דנחשב תיקון ואף שרק בשעת עשי' לוקה אבל עכ"פ להיות כן על בשרו אין נכון לישראל.
ומבואר במנ"ח חידוש לדינא דאף דעיקר האיסור דכתובת קעקע הוא רק בשעת עשיית הכתובת קעקע, אבל מה שיש עליו כ"ק כבר לא עובר איסור מ"מ יש ענין למחוק הכ"ק מבשרו ראין נכון לישראל שיהיה עליו כ"ק וממילא הוי תיקון גם לגבי שבת ונ"מ באדם שאינו שומר תו"מ שעשה על גופו כ"ק וחזר בתשובה ונפשו בשאלתו אם יש להסיר הכ"ק מגופו דלהמבואר מדברי מנ"ח דחשיב תיקון לגבי שבת משום שאין נכון לישראל להשאיר על גופו מבואר דיש ענין להסיר הכ"ק מגופו.
וכן כתב בחשוקי חמד פסחים עמ' תצא, לדון אם יש ענין להסיר כתובת קעקע באדם שעשה על גופו כשהיה אינו שומר תו"מ, וכתב ג"כ להוכיח מדברי המנ"ח הנ"ל דיש ענין להסיר הכתובת קעקע, כיון שלא נכון לישראל, ושאין בזה משום חובל בעצמו, דכיון דיש ענין בכך ומכוער הדבר על בשרו של ישראל, לא הוי חובל בעצמו.
[ובמקום אחר בחשוקי חמד כתב דאף שמצינו שיש ענין להסיר הכ"ק מ"מ במה שעשו הנאצים ימ"ש שחקקו על כ"א מהמחנה מספר, אין ענין להסירו, אלא להיפך יש בכך משום זכירת מעשה עמלק שנמחה את שמם מתחת השמים, וכן באופן שיש בכך קידוש השם, אין ענין להסירו ע"ש].
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.