באם אפשר להסביר מה הפירוש שבראש השנה ישנו "בנין המלכות"?
באם אפשר להסביר מה הפירוש שבראש השנה ישנו "בנין המלכות"?
בר"ה הוא זמן "בנין המלכות", היינו דחיות כל העולמות היא ממדת מלכותו ית'. כי מצד הקב"ה עצמו אין אפילו נתינת מקום למציאות עולמות, וכדי שיתהוו העולמות מאין ליש צריך להיות צמצום והעלם אור ושפע של א"ס ב"ה, שלא יהי' גילוי אלא מצד מדת מלכותו ית', כמ"ש (תהלים צג, א) ה' מלך גאות לבש, שבכדי שיהי' מלך על העולם נתלבש הקב"ה בלבוש גיאות להיות מלך שמו נקרא, ואור שפע א"ס ב"ה נתעלם ונסתתר בלבוש זה.
וענין זה ד"ה' מלך גאות לבש" הי' בפעם הראשונה ביום ו' למע"ב, יום ברוא אדם הראשון, ועד"ז הוא בכל שנה ושנה ביום ראש השנה, כי החיות הכללי של השנה הקודמת הוא בבחי' הסתלקות בתחילת ליל ר"ה, וע"י עבודת בני ישראל בר"ה נעשה בנין המלכות מחדש. (ליקוטי שיחות פ' מקץ חל"ה)
שדי חמד מערכת אבילות סימן ק"ח.
שם פאת השדה מערכת אבילות סימן ו'.
זוהר פ' וישלח דף קס"ח עמ' א'.
שו"ת מנחת אלעזר ח"ג סימן ס"ד.
יסוד יוסף סוף פ"ב.
קב הישר פ"ב בסופו.
דרכי נועם שו"ת ח"א סימן י"ח.
נטעי גבריאל הלכות אבילות ח"ב פרק צ"א.
אגרות קודש ח"ו עמ' שמח.
שו"ע יו"ד סימן שע"א ס"ה.
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.