same as my daughter’s. Is that a problem?
[1] צוואת ריה”ח כ”ג וכ”ד ובספר חסידים אות תע”ז. ובנוגע קהילות הספרדיים ראה שד”ח אס”ד חו”כ אות ה’ וראה אג”ק חט”ז ע’ שכ”ט “ידוע שכמה עדות מהן אין חוששין כלל”. ובצ”צ פס”ד יו”ד סי’ קט”ז הביא סימוכין שבגמ’ (סוטה י’, מנחות כ”ט) לא חששו לזה, אך כותב שי”ל שלהאמוראים היו הרבה זכויות ולכן לא חששו לזה.
[2] ראה תשובת נו”ב תניינא חלק אה”ע סי’ ע”ט ופת”ש יו”ד סי’ קטז סק”ו.
[3] צ”צ שם, וז”ל “וכן השיב כאאזמו”ר הגאון נ”ע שגם בענין אם שם הכלה כשם חמותה שבזה יש קפידא יותר משאר שמות שוין לפי שזה הוזכר בספר משנת חסידים גם כן דף פ”ה ע”א ולא הוזכר שם עוד דבר כלל ואפשר הוא מהאריז”ל ולא נזכר שם שיהיה זה לזרעו דוקא”. ובפס”ד שם שלאזהרה של שני אחים לשתי אחיות לא חשש שהוא דווקא לזרעו.
[4] ובמכתבי רבינו שאכן חוששים להם (נלקטו בס’ שידוכים ונישואין פרק ענייני שמות).
[11] שם משמעון אות ו’ (ועיי”ש שדן באם צד אחד כהן או לוי).
[13] משמעות אג”ק חי”ח עמ’ קל”ו.
[14] שו”ת אבהע”ז ח”א סקמ”ג, ופס”ד ליור”ד סי’ קט”ז (“אין השמות שווין ממש אין שום חשש כלל וכלל”), וראה במכתבי רבינו (שידו”נ שם). כבר כתוב בפנים.
[16] ראה אג”ק חי”ג עמ’ רנ”א “במי שברך כשא’ מקרוביה יעלה לתורה”.
[18] אג”ק חי”ז שם. וראה חט”ז ע’ שכ”ט (ל’ יום לפני שיגמרו העניין
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?