שלום וברכה,
לפי השיטה שהביטחון הוא שמה שנגזר עלי יתקיים בודאי, מובן, שאין כאן שינוי רצון הבורא שהרי הוא בוטח שהרצון של הבורא יתקיים ולא הרצון שלו.
לפי זה אולי גם אפשר להסביר את התפילה שגם בה אין שינוי רצון הבורא כיוון שבאה רק לאפשר לאדם לקבל את כל השפע שנגזר עליו ולא פחות, שע"י התפילה האדם מתעלה במדרגתו מכיוון שזה עוזר לו להפנים שכל חסרונותיו תלויים בבורא יתברך.
וכל ההפרש בין הבוטח למתפלל הוא רק בדרגה, שהמתפלל לא ברי לו שיקבל את כל מה שנגזר עליו ולבוטח ברי שבודאי יתקיים כל מה שנגזר עליו.
אך לפי השיטה שהביטחון הוא שמה שאני רוצה יתקיים בודאי אזי אין הכרח שאותו הדבר נגזר עלי והיה קיים ברצון הבורא לתת לי מלכתחילה ואיך התחדש השפע מעבר למה שרצה הבורא לתת?
המון תודה