איך להשפיע על הילדה

שלום
וברכה,
אני אמא לילדה מתבגרת, משפחה ברוכה.
אני באמת מאד חוששת מהמראות, סרטים וספרים שבתי רואה וקוראת, אבל לא הצלחתי למנוע בעזרת הדיבורים שלי את העניין. סינון לסמארטפון , היא לא מוכנה לשמוע. גם הספרים נערמים בחדרה, למרות שדיברתי על ביקורת וסינון גם בזה , היא לא שומעת.
מישהי שהתייעצתי איתה אמרה שכדאי לנסות לבדוק איתה מה היא מחפשת בספרים וכו' , לא הצלחתי, ולא מצליחה לתקשר איתה כראוי.
אנחנו מעט מאד מדברות אבל לא על זה.
יש לי דחיה מהספרים הללו ( גם אני קראתי ספרות חיצונית בצעירותי אבל לא בכמות כזו) ויש לי כעס ואכזבה מזה.
אני לא יודעת איך לעצור את המצב הכואב הזה.
תודה רבה.

שלום וברכה,
ישנם דברים שבהם לא כדאי להתעקש ולהיות סמכותיים כלפי הילדים, אבל לא כן בנושא שאת מזכירה. באם היה אפשר להפעיל סמכותיות מול הילדה ולהכריח אותה לבצע סינון למכשיר החכם, ולמנוע אותה מלקרוא ספרים שאינם ראויים, זה היה רצוי וכדאי.
אבל מהשאלה שלך אנו מבינים, שהסמכותיות והתקיפות כאן לא עוזרים. או בגלל הגיל המתבגר או בגלל סיבות אחרות. את מנסה ולא מצליחה.
מה שצריך לעשות במקרה זה, הוא קודם כל לייצר קשר טוב עם הבת, קשר של קירבה וחברות, להביע כלפיה הערכה לדברים הטובים שיש בה, לנהל איתה הרבה שיחות על עניינים כללים, על הא ועל דא. להתעניין בעולמה באמת, ומתוך הקשר הטוב שיבנה, יהיה אפשר בעזרת ה' לנצל את הקירבה ולהסביר כמה הדבר הזה הרסני ולא טוב, והמטרה שלנו היא להגן עליה מכל מיני דברים שליליים.
בכל מקרה, חשוב מאוד בפרט בגיל ההתבגרות שתהא תקשורת טובה וחברית בין ההורה לבין הילד המתבגר, זה עצמו שומר ומגן על הילדה, שהרי בגיל הזה היא נחשפת לכל מיני דברים ועוברת כל מיני טלטלות כאלו ואחרות, וכאשר ישנה תקשורת טובה עם ההורים, הם יכולים להיות איתה ולתת לה את התמיכה והעצה שהיא צריכה במקומות הללו. וכאמור, מלבד החשיבות הכללית של תקשורת טובה על הילדה בגיל הזה, נראה שזה יוכל להיות הפתח שדרכו ניתן יהיה להשפיע עליה בעזרת ה', בעניינים שכתבת עליהם.

מקורות