נשמה ללא גוף

שלום כבוד הרב.
לאחרונה אני מרגיש שנושא הגאולה והעתיד מאוד מעסיק אותי ובמקביל גם מאוד מפחיד אותי.
חלק גדול מהמחשבות שלי הם מחשבות על זה שיום אחד גוף האדם כבר לא יהיה וגם העולם הזה כבר לא יהיה, ויהיה קיום רק לנשמה, ואז זה גורם לי פחד קיומי, וגם שאלות כגון איך היא מתקיימת? ומה זה לחיות נצח בתוך נשמה ללא גוף? ומה עושים שם נצח ככה בלי גוף? ההרפדה בין הנשמה לגוף נראית בעיני כאילו לוקחים במובן מסוים את החיות שלו.
אשמח שהרב יישב את דעתי וגם יאמר לי מדוע עולות מחשבות כאלו, כמה שניתן.
תודה רבה ושבוע טוב.

ב"ה
שלום וברכה
ראשית עלינו לדעת שהקב"ה הוא טוב בתכלית, וכיון שכך, כל מה שיהיה לעתיד לבוא ובעולם הבא זה יהיה רק לטובה ובתכלית הטובה.
כמו כן, התכלית הסופית, כמבואר בפוסקים ומוכרע בחסידות, היא דווקא נשמות בגופים, היינו שתהא תחיית המתים, בו הנשמות יחזרו לגוף ויעבדו את ה' בתוך העולם הגשמי.
אמנם מציאות הקליפה והרע לא תהא קיימת יותר בעולם, אבל עבודת ה' תהא בתוך העולם הגשמי, מאחר ש"נתאווה הקב"ה להיות לו דירה בתחתונים".
אמנם, מי שהלך לעולמו עד זמן זה, נמצא בגן עדן כנשמה ללא גוף, אך גם זה לא צריך לעורר חרדה שהרי זה רצון ה' וזה לטובת הנשמה, וכאמור, בסופו של דבר הנשמה תחזור לגוף ודוקא בו תתבצע התכלית.
קשה לדעת מנין נובעות מחשבות אלו, כנראה זה סוג של 'חרדה' הקיימת סביב הנושא של הנשמה וחיים רוחניים, ועלינו להרגיע את אותה חרדה, על ידי התבוננות ולימוד בנושא הביטחון בה', הידיעה שהקב"ה כאמור הוא תכלית הטוב, וגם לימוד בנושא הגאולה ותחיית המתים, כדי לקרב אל השכל שלנו את אותה תכלית שתהא לעתיד לבוא ולנסות להתקרב אליה, במחשבה שלו בצורה מתוקנת.
הנה כמה מאמרים שעוסקים בנושא לעיון
https://chabad.org.il/Concepts/Item.asp?ArticleID=128&CategoryID=200&SubjectID=12
https://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=6845&CategoryID=1399
https://www.chabad.co.il/?template=article&topic=166&article=384
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1223815

מקורות