לא מצליחים ליצור גבולות

שלום הרב,
בננו הבכור בן 6, ילד עוצמתי עם אופי מנהיגי יצירתי ועצמאי מאוד. כל הזמן רוצה לצאת לחברים, לבית כנסת, עסוק כל הזמן בלתכנן פרוייקטים- לבנות מחנה וכל מיני דברים יצירתיים.
משהו שקשה לנו כהורים, קשה לו שאומרים לו מה לעשות ובעיקר ששמים לו גבול. או יותר מזה- אפשר להגיד לו והוא פשוט מתנהג כאילו לא אמרנו לו כלום. או שעושה הצגה דרמתית שלא שמע את ההוראות שלנו בכלל, או טוען שלא הבין את הכוונה של ההוראה.ִ אפילו כשאמרנו בצורה כ'כ ברורה.
אז אנחנו שמנו את זה כמטרה ללמד אותו גבולות. וכש'מפר' אותם אז יש השלכות. סיבה ותוצאה. לדוג'-שלא יכול ללכת בפעם הבאה לחבר כי חזר הרבה יותר מאוחר משקבענו. וכדו'.
אבל זה לא תמיד מפריע לו ה'עונשים', ולכן יכול לחזור על ההתנהגות הזו בפעם הבאה או במשהו אחר. תמיד מנסה אותנו עם גבולות.

ניסינו אסרטיביות, עקביות, שיחות אחד על אחד ומשהו חסר כאן.
מה עלינו לעשות כהורים??
תודה רבה

ב"ה
שלום וברכה,
הצבת גבולות לילדים יכולה להתקיים רק כאשר, א. הם על רקע חזק של אהבה ואכפתיות. ב. הם לא עוצמתים מידי, ומתחשבים בתכונות ורצון של הילד.
נראה שכדאי להסביר לו וכך גם לנהוג בפועל, שאתם מאוד שמחים בכל עיסוקיו, ואתם מאושרים שיש לו הרבה יכולות, ויצירתיות היא תכונה נפלאה, ואתם מעודדים אותו להמשיך ליצור ולתכנן, אלא שאתם רק קצת מגבילים לטובתו, לא בגלל שאתם נגדו, אלא כדי לעזור לו לנהל את הזמן שלו בצורה יותר טובה.
נראה שצריך תקופה קודם כל שיקלוט שאתם איתו בעולמו, ובתקופה זו תנסו להרפות ככל האפשר מגבולות שאינם הכרחיים, גישה כללית שבה אתם כלל לא מנסים להילחם איתו., שירגיש באופן מאוד חזק שאתם מבינים אותו ונותנים לו להתבטאות, וכך יש סיכוי, כשיראה שאתם איתו ולא נגדו, יהיה מסוגל גם להקשיב לגבולות ולנהוג על פיהם.

מקורות