כיבוד הורים

הייתי רוצה להוסיף שאלה לגבי כיבוד הורים. באם בקשתי מאימי לא להביא לי דבר מה מסוים. והיא בכל זאת מביאה. איך עלי להגיב. הסברתי את עצמי כאשר סירבתי ואף על פי כן , היא הביאה. כמובן היא פעלה מתוך דאגה ורצון טוב, אך אני העדפתי שלא יהיה לי את אותו דבר ואסתדר בצורה שונה

לא כל כך ברור משאלתך מהו אותו חפץ שהיא מביאה, ומה החיסרון שהוא יהיה אצלך בבית למרות שאת לא צריכה אותו.
באופן עקרוני, כמו בכל מצוה ישנה אפשרות לקיים אותה במעלות ומדרגות רבות.
מצות כיבוד הורים היא מצוה מאוד חשובה, וחכמים מתארים מצבים מאוד קיצוניים שגם בהם צריך לכבד את ההורים, אפילו כאשר הילד מתבייש מהוריו ברבים וכדומה.
במקרה שלך, בוודאי שמן הראוי הוא שתקבלי את מה שהיא מביאה לך, ותודי לה על הרצון הטוב והדאגה עבורך. ומקסימום, לא תשתמשי בחפץ זה, מבלי שתראה ותיפגע.
גם אם את לא מסוגלת, להגיב כך עדיין, תנסי להתאפק ולהגיב בצורה הכי נינוחה, ולא לכעוס כמובן ולהיכנס לוויכוחים וכדומה.
החובה שלנו כלפי ההורים היא חובה עצומה, הן מצד שדאגו וגידלו אותנו וכו', והן מצד שהיו שותפים ושליחים לקב"ה שנשמתנו הגיעה לעולם דרכם.
רק במקרים קיצוניים, שההורים גורמים נזק לילדים גשמי או רוחני, הוא יכול ואף צריך להתגונן מאותו נזק, אך גם אז לזכור שהם הוריו ולהפריד בין המעשה שממנו הוא מתגונן לבין עצם מציאות הוריו כהורים עבורו.
במקרה שלך, שנראה שמדובר סך הכל על אי נוחות וכדומה, הנובע בוודאי מדאגה של אימך כלפיך, היה מן הראוי לקבל זאת באהבה, ולהודות לה' על אפשרות לקיים מצוה חשובה זו. בהצלחה.

מקורות