נושא: כללי

ידיעת הלכה

ישבתי וקראתי הלכות שנשלחו לסמס לרב. כל כך הרבה דברים מתחדשים. אני מקבלת תחושה שזה רציני העסק הזה. באמת כל פרט בחיי היום יום של יהודי הוא שונה לגמרי. אפילו דברים שלא העליתי על דעתי שיש בהם שאלה יכול להיות שיש בהם שאלה. זה הרבה יותר הלכות ממה שאני יכולה לדמיין. וזה מלחיץ שיש כל כך הרבה דברים שאני לא יודעת בכלל. אז מה עושים? אני מרגישה שאני לא יודעת כל כך הרבה כי לא לימדו אותי בבית או בבית ספר מספיק. לימדו הרבה אבל זה עדיין כלום על קצה המזלג מאורח חיים יהודי. אני רוצה לדעת יותר כדי שאוכל להקים בית יהודי כמו שצריך ואני יודעת כל כך מעט. מה עושים?

שלום וברכה


על זה נאמר בפרקי אבות "לא עליך המלאכה לגמור ואין אתה בן חורין להיבטל ממנה". אין תפקידנו ללמוד ולדעת הכל, אבל זה לא אומר שלא צרךי להשתדל. הקב"ה לא מבקש מאיתנו דברים בלתי אפשריים. יש ללכת צעד אחר צעד ולהתקדם בידיעות ההלכה ככל האפשר, והעיקר מתוך שמחה וטוב לבב. כי את ה' צריך לעבוד מתוך שמחה, ולא מתוך לחץ או היסטריה כמובן.


מבחינה מעשית, כדאי לבחור ספר הלכות קל (כמו קיצור שולחן ערוך, או ספרי סיכום אחרים), ווללמוד כל יום ממנו מספר דקות, אך לעשות זאת בהתמדה, וכך לאט לאט צוברים ידיעות, וכמובן מה שלא ידועים, תמיד אפשר לשאול רב.


הצלחה רבה!

מקורות