ספק אם ראתה לפני ביה"ש או בביה"ש, למתי תחשוש.
ספק אם ראתה לפני ביה"ש או בביה"ש, למתי תחשוש.
ראה בשולחן ערוך יורה דעה הלכות נדה (סימן קפד סעיף ד): אם רגילה לראות בהנץ החמה ולא קים לן שפיר אי קודם הנץ החמה או אחריו אינה אסורה אלא ביום.
ובשולחן ערוך הרב ס"ק יט: דכיון דוסתות דרבנן הוי ליה ספיקא דרבנן ולקולא ואין צריך לפרוש אלא ביום שהיה ודאי בימי נדתה (רא"ש), ר"ל דאפילו ראתה קודם נץ החמה מכל מקום היום היה ודאי בימי נדתה ולפי זה אם רגילה לראות בין השמשות אינה אסורה אלא בלילה (ש"ך).
והב"ח כתב על פסק השו"ע אף על גב דכך הלכה, מכל מקום באיסור כרת ראוי להחמיר כיש מחמירין, לאסור מספק כל היום וכל הלילה.
[וא"כ הוא הדין בנידון דידן, למרות שמעיקר הדין יש לילך לקולא בוסתות דרבנן, ראוי להחמיר לשני העונות. וכאן שישנה ספק אם ראתה בביה"ש, דינה כראתה ביה"ש שראוי להחמיר משום איסור כרת].
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.