תבניות עם ציפוי 'אמייל' שנטרפו, או שהיו פרווה, ונעשו חלבי או בשרי, האם יש אפשרות להכשירם?
תבניות עם ציפוי 'אמייל' שנטרפו, או שהיו פרווה, ונעשו חלבי או בשרי, האם יש אפשרות להכשירם?
אין אפשרות להכשיר כל כלי המצופה ב'אמייל', אלא אם נטרפו יש לזורקם. ואם נעשו חלבי או בשרי, ישתמשו בהם כפי שנעשו.
ראה מש"כ בשו"ת טוב טעם ודעת (לר' שלמה קלוגר, סימן קפג) וז"ל: בדין אם מהני ליבון בקדרות של ברזל המצופין גלייזורט והגעלה ודאי לא מהני בהן. וכן מצאתי אח"כ בחתם םופר סי' קי"ג, אך הוא הורה דליבון מהני, ודעתי דאף ליבון לא מהני, וטעמא… דנהי דבשעה שממלא אותם גחלים מתחיל להתקלקל ההיתוך, מ"מ עדיין יש לחוש דלמא חייס עלה שלא יתקלקל כולו, וימהר להסיר הגחלים מהם קודם שיתלבן היטב, ואינו דומה להחזרת כבשונות, דשם מגוף המעשה ניכר דלא חייס עלה, דהרי תיכף עלול להפקע, משא"כ בזה דבמעט ליבון לא יתקלקל כולו, וא"כ ליכא הוכחה דלא חייס עלה, וחיישינן דלמא ימעט בליבונו, וכן מוכח ממ"ש המג"א בהל' פסח סו' תנ"א ס"ק מ"ו, דבמחופה מעט לקונוי' דנתקלקל מיד מותר, דמיד נתקלקל, אבל המחופי' לגמרי יש לחוש דחייס עלה שלא יתקלקלו, וחייס עלה לשורפו ביותר, ובודאי מעט נתקלקל מיד דהרוי עי"כ במחופה מעט מותר, ובע"כ דמעט נתקלקל מיד, א"כ אף במחופה הרבה עכ"פ נתקלקל מיד, ומ"מ חיישינן שמא חייס עלה, לכך לדעתי אין להן תקנה. (ועיין עוד שם שהאריך).
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.