ב"ה
הביטוי שהזכרת על הרמח"ל, הינו בגדר 'שמועה' בלבד', ולכן קשה להתייחס אליה.
קצת קשה להניח שלדעת חב"ד, הוא היה שבתאי ומהסט"א וכו', שהרי אף אמנם שבחסידות חב"ד כמעט לא מזכירים אותו ואת ספריו, בכל אופן מספר פעמים בודדות הוא כן מוזכר בספרי חסידות חב"ד (לדוגמא הצמח צדק באור התורה פרשה פנחס, באור התורה מגילת אסתר, והרבי המהר"ש בתורת שמואל תרל"ג) ואם היה שבתאי וכו', לא היו מזכירים כלל כמובן, והיו מזהירים לא ללמוד מספריו וכו'..
בלקוטי שיחות חלק לט בהוספות, ישנו מכתב של הרבי בו כותב כך: "בהזדמנות זו אגיד לכת"ר שקראתי בהתענינות את מאמרו על הרמח"ל. ואביעה תקותי שכיון שעמד במאמרו על המחבר של מסילת ישרים כאיש המוסר, בודאי ישלים תיאור דמותו גם בתור מקובל. שאף על פי שספר מסילת ישרים נתפשט יותר מספריו בקבלה, אבל בודאי שגם ספרי קבלה ראויים לתיאור מפורט, ובפרט בתקופתנו זו, שלצערנו יש ספרים וסופרים מקרוב באו המתארים את חכמת הקבלה וגם תורת החסידות איש כישר בעיניו, ולא שמוריקים יין ישן לתוך קנקנים חדשים, אלא מוציאים הישן מפני החדש, ונכון יותר לומר שממלאים את הקנקנים חומץ, והקורא לפי תומו הולך שולל בחשבו שממלא כרסו בקבלה וחסידות".
מה שכן, שיטת חב"ד היא מאוד "'שמרנית" בנוגע ללימוד תורת הסוד והקבלה, והחסידות, ובדרך כלל מבוססת על קבלת הארי"זל, ותורת הבעש"ט, ולכן ספריו, שכתובים בסגנון אחר, וכנראה בשיטה אחרת, לא מוזכרים.
אך אין זה אומר חלילה שהיחס אליו הוא מהסט"א וכדומה, וכפי שהוכח ממה שכתבתי קודם.
ובנוגע למה שציינת ששיטת חב"ד היא גם כן על פי השכל, אציין שנושא זה דרוש דיוק יותר. אין זה שכל אנושי החוקר בסיגנון של חקירה, אלא הורדת הדברים האמוניים של אחדות ה' גם בשכל, ואין כאן להאריך בזה.
אפנה אותך לקישור הזה, אם תרצה להתעמק יותר בענין זה:
https://toratchabad.com/%D7%97%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A9%D7%95-%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7%9C%D7%90-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F