האם ללכת לטיפול?

ב"ה
שלום וברכה
כאשר בני הבכור נולד היינו בתקופה לא כל כך פשוטה. הייתי מאוד עמוסה והמצב הזוגי גם הי'ה מאוד לא טוב. נוסף לכך שהוא הי'ה תינוק מאוד לא רגוע בכה כל הזמן, ולא ישן בלילות.. כל זה יצר סביבה של מתחים כעסים ולחץ. כשגדל קצת הקשר ביננו והקשר עם אביו היו מאוד טובים והוא הי'ה ילד מאוד שמח חייכן ופעלתן.
ב"ה הצטרף אח למשפחה, גם הוא בדרך שלו היה תינוק מאוד לא רגוע. לבן הגדול היה מאוד קשה לקבל את זה והוא נכנס לתקופה ארוכה (שממש הי'ה נראה שנעלמה לו כל השמחת חיים. בכה הרבה, כל הזמן ניסה להרביץ לאחיו, רב עם כל הילדים במעון וחזר פצוע כל הזמן, צעק כעס והוציא עלינו ההורים הרבה עצבים.

הרבה השתנה מאז. ב"ה היחסים ביני לבין בעלי עברו שינוי גדול לטובה והאוירה בבית שמחה וטובה. היום אנחנו יודעים יותר למקם את סדרי העדיפויות של הבית נכון. ב"ה שני הילדים שמחים חייכנים וחברים והקשר ביננו לבין הגדול הוא קשר מאוד טוב. הוא ילד נהדר! ויש לו גם המון אנרגיות נחישות עקשנות וגם אולי חוצפה שצריך לתעל אותם למקומות חיוביים.

למרות זאת, אני חוששת שהחוויות שעברו עליו גם בתור תינוק גם אחרי הלידה של אחיו וגם בשל היחשפות להרבה ויכוחים בין ההורים משפיעות עליו ואני רוצה לשאול אם כדאי ללכת לטיפול כלשהו? משהו רגשי או לא רגשי..אני לא יודעת אילו אפשרויות קיימות ואם בכלל יש צורך ומומלץ..

שלום וברכה. לאור מה שאת מתארת לא נראה צורך בטיפול. יש להמשיך להשקיע בקשר עם הילדים, בחוויות משמחות בבית שייצרו אוירה חמה והרמונית. וב"ה תרוו הרבה נחת.

מקורות