ביצה שהתבשלה בחמין בשרי, ולאחמ"כ הוציאה ובישלה בסיר פרווה עם ביצים אחרות, האם הביצים והסיר נעשו בשרי כמותה.
ביצה שהתבשלה בחמין בשרי, ולאחמ"כ הוציאה ובישלה בסיר פרווה עם ביצים אחרות, האם הביצים והסיר נעשו בשרי כמותה.
הביצה שהתבשלה בחמין הבשרי הרי היא בשרית, ולכן באם ישנו בביצים הנוספות 'פי שישים' מהביצה, הכל נשאר פרווה (שהרי נתבטל טעם הבשר בשישים היתר), ואם לאו, הכל נעשה בשרי, (ואם רוצה להשתמש שוב בסיר זה לפרווה ושלא ישאר בשרי, עליו להגעילו).
[אמנם זהו בדיעבד כשכבר בישל, אך לכתחילה – אף אם יש פי שישים לא יבשלה לכתחילה, שאין מבטלים איסור לכתחילה כמבואר בשולחן ערוך יורה דעה הלכות תערובות (סימן צט סעיף ה): אין מבטלין איסור לכתחלה. ואפילו נפל לתוך היתר שאין בו שיעור לבטלו, אין מוסיפין עליו היתר כדי לבטלו. עבר וביטלו, או שריבה עליו, אם בשוגג, מותר. ואם במזיד, אסור למבטל עצמו, אם הוא שלו, וכן למי שנתבטל בשבילו].
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.