מי שלא אוכל מין דגן (כגון הרגיש לגלוטן), ובשביל קביעות סעודה לשבת ויו"ט שותה 'רביעית יין', האם יברך על זה ליישב בסוכה?
מי שלא אוכל מין דגן (כגון הרגיש לגלוטן), ובשביל קביעות סעודה לשבת ויו"ט שותה 'רביעית יין', האם יברך על זה ליישב בסוכה?
השותה יין בקבע (וכמו בשבת ויו"ט דהוי קביעות), כתב רבינו (בסימן תרלט, יב) שצריך לשתותו בסוכה, אך לא יברך כי נפטר באכילת הפת, שהשתיה טפילה לו (ואף שיאכל אחרי השתיה), אך ההולך לסוכה אחרת יש לו לברך על יין.
אולם סיים שם, דכיון שיש מפקפקים אם יש קביעות בשתיית יין, על כן "נכון הדבר לימנע" מלשתות אצל חבירו אא"כ יאכל שם מזונות, והנה הרגיש לגלוטן דינו כנכנס לסוכה אחרת שהרי לא יאכל פת או מזונות, שהיין יפטר בברכתו, וא"כ לכאורה יש להקל עליו כ"עיקר הדין", בכדי שיוכל לברך ג"כ ליישב בסוכה.
[ובנידון דידן יש להקל יש להקל מסיבה נוספת, דמובא בספר 'תורת המועדים' בשם הגר"ח קנייבסקי, שהרגיש לגלוטן, שמאכלו הוא לחם העשוי מתירס, כיון שע"ז קובע סעודתו, צריך לאכלו בסוכה, ולברך ע"ז לישב בסוכה].
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.