האם איפור קבוע אסור משום כתובת קעקע?
האם איפור קבוע אסור משום כתובת קעקע?
איפור קבוע אינו ככתובת קעקע ממש, מכמה טעמים: א. הראשונים נחלקו אם יש ברושם (שאינו אותיות) איסור. ב. הראשונים נחלקו אם איפור שמחזיק זמן רב אך לא לעולם נחשב ככתובת קעקע [לדעת רש"י, ספר החינוך, ריב"ן רבינו הלל, ריטב"א וכלבו – מותר, ולדעת הנימוקי יוסף ומשמעות הרמב"ם אסור], השו"ע פסק לאסור. ג. כתובת קעקע נעשית באמצעות קריעת הבשר, אולם איפור-קבוע נעשה באמצעות החדרת הצבע לעור ונחלקו האחרונים בזה. ד. בעבר מטרת 'כתובת קעקע' היה לעבודה זרה, ואילו כשעושה כן וברור שכוונתו ליופי שמא אין בכך איסור.
רש"י עה"ת, קדושים יט, כח. ספר החינוך תג. ריב"ן וריטב"א עמ"ס מכות כא, א. רבינו הלל על תורת כהנים. כל בו ע"ז סי' צז. נימוק"י מכות שם. רמב"ם ע"ז יב, יא, טושו"ע יו"ד סי' קפ. שו"ת מנחת אשר ח"ב סי' נו אות ג.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.