מהו הטעם לנטילת ד' מינים בתוך הסוכה דווקא?
מהו הטעם לנטילת ד' מינים בתוך הסוכה דווקא?
לגבי לולב נאמר 'ולקחתם לכם ביום הראשון' – המצווה של נטילת לולב חלה בגלל שזהו יום הראשון של חג הסוכות. ומזה מובן ש'זמן המצווה' ו'שם המצווה' של נטילת ארבעת המינים חלים דווקא ביום הראשון. דהיינו: קדושת חג הסוכות היא זו שגורמת להם את החיוב ואת שם המצווה, כי כל עניינו של חג הסוכות נוצר דווקא מצד זה שישנו ציווי בימים אלו 'בסוכות תשבו' -
ומכיוון ששלימות החג היא דווקא שיושבים בסוכה בפועל – כן הוא שעושים את נטילת הלולב בתוך הסוכה (אין עניינה רק מצד 'תשבו כעין תדורו', אלא) מוסיפים ל'שם וקיום המצווה' של מצות לולב עצמה – עושים אותה כמצווה מן המובחר. אז מתווספת מעלה ושלימות בנטילת הלולב. (כן הוא גם לגבי מנהג חב"ד שמהדרין לאגוד את הלולב בסוכה בערב יום טוב) (לקו"ש אמור חכ"ב ב ס"ג – ח. הערה 55)
דרך מצוותיך להצמח צדק, סוף עמ' 228, אגרות קודש כרך א, אגרת תתצא, ועוד.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.