האם ההפסקה באמירת קדיש על אביו בסוף חודש י"א, הוא גם באם אביו לא היה שומר תומ"צ.
תשובה
בפוסקים מובא שאם אביו היה רשע ועבריין, לא יפסיק כי נוח לו שיהיה לו כפרה. אמנם נראה שזהו רק במי שמוחזק כעבריין מובהק המופרסם ברשעותו, ולא בתינוקות שנשבו כמו בהרבה בזמנינו, שאין צורך שהבן שחזר בתשובה יכריז על היות אביו "רשע" בזה שאינו מפסיק לאחר י"א חודש, וכן נוהגים בפועל.
מקורות
[1] "כבר אדם הראשון, אברהם (בו מפורש וישמור גו' ותורותי (תולדות כו, ה) יצווה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך הוי' גו' (וירא יח, יט) וכד' קבלו הוראות – תורה, בני נח כולם נצטוו את שבע המצוות (פרש"י משפטים כד, ג), כבר היתה ישיבת שם ועבר (ראה פרש"י ח"ש כה, יז. תולדות כה, כב. שם כח, ט) ואצל ישראל התחילו התורה והמצוות כבר על ידי האבות (תולדות כו, ה ובפרש"י)" (דברים חכ"ד ב ס"א)