האם יש מקור בגמ' או בראשונים למנהג שאין ישנים בסוכה? או שזהו ענין חדש של הדורות האחרונים?
האם יש מקור בגמ' או בראשונים למנהג שאין ישנים בסוכה? או שזהו ענין חדש של הדורות האחרונים?
ראשית מצינו רמז לכך בגמרא 'אמר רבי יהושע בן חנינא כשהיינו שמחים בשמחת בית השואבה.. לא טעמנו טעם שינה, דהוו מנמנמי אכתפי דהדדי' –
וכתב הרבי ע"ז "י"ל (עכ"פ – לחדודי) שמכאן מקור לאלו שלא ישנים בסוכה, כי לכאורה גם מנמנמי, שינת ארעי צריכה להיות בסוכה. ופשטות הלשון כאן משמע שהיו מנמנמי מחוץ לסוכה".
ומלבד זאת, מנהג זה יסודתו בהררי קודש, וביאר זאת כבר הרבי באריכות הביאור ע"פ נגלה וע"פ חסידות. נקודת הביאור היא שבסוכה מאירים "מקיפים דבינה" וכו'. וראה הביאור בשערי המועדים סוכות – סימן שינה בסוכה.
שדי חמד מערכת אבילות סימן ק"ח.
שם פאת השדה מערכת אבילות סימן ו'.
זוהר פ' וישלח דף קס"ח עמ' א'.
שו"ת מנחת אלעזר ח"ג סימן ס"ד.
יסוד יוסף סוף פ"ב.
קב הישר פ"ב בסופו.
דרכי נועם שו"ת ח"א סימן י"ח.
נטעי גבריאל הלכות אבילות ח"ב פרק צ"א.
אגרות קודש ח"ו עמ' שמח.
שו"ע יו"ד סימן שע"א ס"ה.
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.