שלום וברכה.
ראשית תודה על המשוב החיובי.
ובנוגע לשאלותיך:
יש כאן שני פרטים: ראשית, העמידה בתוקף שצריכה להיות לא להיכשל, מצד הידיעה, כי העובר עבירה הרי הוא מתנתק מהקב"ה באותה שעה, וכמוסבר בתניא בהרחבה בפרקים יח, יט, כה, וכו' שאפילו קל שבקלים לא מוכן להתנתק מה', אלא שישנה רוח שטות שמכסה על האמת, ולכן צריך להגיד לעצמנו בכל התוקף, אנו רוצים להישאר דבוקים בה' שהוא מקור החיים, ולא להתנתק אפילו לרגע אחד. וביחד עם זה, אם הנפש הבהמית מכניסה ספקות וכו', הרי ביחד עם התוקף הפנימי, לא לענות לה ולא להיכנס לשקו"ט, צריך לדעת בתוכנו, כי זה הכל הבל מוחלט, והתענוג הזה כביכול הוא רגעי ושקרי, ושייך לקליפה, שאין לה קיום אמיתי, רק דמיונות וכו'. ודוקא יהודי שהולך בדרך ההלכה וכו', הרי גם בגשמיות, התענוג שלו הוא התענוג הכי שלם, ובוודאי גם ברוחניות.
ובנוגע למחשבות זרות, ראשית, צריך לא להכניס לראש מחשבות זרות, ע"י קריאה במקומות אסורים, או צפיה במראות אסורים וכו'. וכאשר כבר ישנם, וזה מפריע, מובא בחסידות בכמה מקומות, שאת האש של הקליפה צריך לשרוף עם האש של הקדושה. כלומר, כאשר האדם יעורר בתוכו אש של קדושה, תשוקה ותענוג בעניינים אלוקיים, הרי ממילא זה ישרוף את האש של הקליפה (ראה בסוף הדברים הציטוט ממאמר הרבי המהר"ש).
לגבי הדחף לפעולה מיותרת, באם זה נהפך להיות מנוגד להיגיון, וחוזר על עצמו שוב ושוב, הרי צריך לטפל בזה. וכדאי לפנות לאיש מקצוע. ונקודת הענין - שהאדם יגיד לעצמו שזה כלל לא מפריע לו, אם לא יעשה את הפעולה וכו', ולא ינסה לחשוב כלל אם כבר עשה או לא עשה. וירגיע עצמו מהלחץ. אבל כאמור, יש להרחיב בזה יותר, לפי הענין והמקרה, ואין כאן מקומו, כי יש בזה הרבה רמות ואופנים, כמה הבעיה היא עוצמתית וחזקה וכדומה.
לגבי הטיפול על פי פסיכולוגיה וכו', אמנם שיטת החסידות היא להעצים את הטוב, לגלות את הכוחות הפנימיים, לא לנבור בעבר, להיות בביטול לרצון ה' וכמה שפחות לחשוב על עצמו, אבל זה גופא דורש עבודה. כלומר, כיון שיש לנו נפש בהמית שמרוכזת בעצמה וכו', האדם צריך לעבוד על עצמו לחשוף את הכוחות הפנימיים של הנפש האלוקית, להגיע לביטול אמיתי, במובן האמיתי והנכון של הענין (ולא נמיכות הרוח וחוסר ביטחון עצמי וכדומה) ולהתעלות מעל רגשות הנפש הבהמית.
אם האדם מסוגל לעשות זאת בכוחות עצמו, על ידי לימוד החסידות, מה טוב, אבל כשהאדם מסיבות כאלו ואחרות, לא מסוגל להגיע לזה לבד, הוא צריך להתאמץ ולמצוא דרכים לכך. בדיוק כמו שבגשמיות אם הוא חולה הוא צריך ללכת לרופא, כך גם ברפואת הנפש. אלא שיש להדגיש, שכאשר מדברים על טיפול הקשור לנפש, יש להקפיד שזו תהא שיטה שמבוססת על יהדות וחסידות, ולא על תכנים זרים, וכפשוט, ומה טוב שזה יהיה על ידי אדם מומחה שמבסס את הטיפול על דברים שלמד בתורה וחביסדות, כי הרי כל נמצא שם, אלא צריך להתאים את העניינים לכל אחד בפרטיות, וכמודבר בהוראתו של הרבי על עשיית רב, משפיע, וכמובא בסוף הקדמת התניא.
בברכת קבלת התורה בשמחה ובפנימיות.