בהוראת הרופא אחרי הטבילה במקווה אני חייב לייבש את המים שחדרו לאוזני. האם בשבת מותר לייבשם על ידי צמרוני עץ (חשש סחיטה)?
בהוראת הרופא אחרי הטבילה במקווה אני חייב לייבש את המים שחדרו לאוזני. האם בשבת מותר לייבשם על ידי צמרוני עץ (חשש סחיטה)?
אדמו"ר הזקן בהלכות שבת דן בפסיק רישיה שייסחט אך המשקים הנסחטים הולכים לאיבוד יש אומרים ש"מכל מקום אסור מדברי סופרים כו'. ויש אומרים שכל שהמשקין הולכין לאיבוד אין איסור אפילו מדברי סופים כו' כל שאינו מכוין לכך כו' והעיקר כסברא הראשונה כו', ומכל מקום העולם נהגו היתר בדבר כו' ויש שלמדו עליהם זכות". עולה מדבריו שכשיש פסיק רישיה שייסחט לכתחילה ראוי להחמיר והמיקל יש לו על מי לסמוך. בנידון דידן הוי רק ספק פסיק רישיה שמא ייספגו הצמרונים באופן של טופח על מנת להטפיח וייסחטו, וגם אינו צריך למשקים אלה וגם אין כלי המוכן לקבל המים הללו, על כן בוודאי שיש להתיר.
שדי חמד מערכת אבילות סימן ק"ח.
שם פאת השדה מערכת אבילות סימן ו'.
זוהר פ' וישלח דף קס"ח עמ' א'.
שו"ת מנחת אלעזר ח"ג סימן ס"ד.
יסוד יוסף סוף פ"ב.
קב הישר פ"ב בסופו.
דרכי נועם שו"ת ח"א סימן י"ח.
נטעי גבריאל הלכות אבילות ח"ב פרק צ"א.
אגרות קודש ח"ו עמ' שמח.
שו"ע יו"ד סימן שע"א ס"ה.
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.