קניתי מוצר חשמלי מחנות של יהודי והוא שכח למסור לי את האחריות. לאחר זמן התקלקל המוצר וכשפניתי אל המוכר אמר לי שהאחריות כבר תמה ושילמתי את התיקון מכיסי, אחר כך התברר שעדיין האחריות בתוקף – מי נושא בעלות התיקון?
קניתי מוצר חשמלי מחנות של יהודי והוא שכח למסור לי את האחריות. לאחר זמן התקלקל המוצר וכשפניתי אל המוכר אמר לי שהאחריות כבר תמה ושילמתי את התיקון מכיסי, אחר כך התברר שעדיין האחריות בתוקף – מי נושא בעלות התיקון?
כל עוד המוכר לא קרע בידיים את תעודת-האחריות, או שהיית אומר לו 'רק על דבריך אני סומך ורק בגלל דבריך אני משלם את התיקון מכיסי' היה אפשר לראות את קריעת תעודת-האחריות או את דברי המוכר כ'גרמי' ולחייבו לשלם את התשלום שאתה שילמת לתיקון החפץ, אולם כשלא מדובר באופנים דלעיל – נזק זה מוגדר כגרמא ואי אפשר לחייב את המוכר [כמו כן אם המוכר היה מאבד את תעודת-האחריות היית יכול לדרוש את ביטול המקח כולו כיון שלא התקיים המקח כדבעי, אולם כעת אינך יכול לחזור בך].
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.