האם מחלל שבת אוסר יין בנגיעה?
האם מחלל שבת אוסר יין בנגיעה?
מעיקר הדין, מחלל שבת 'בפהרסיה' (במזיד - בפני עשרה מישראל), והוחזק לעשות כן (ג' פעמים ואילך) - אוסר את היין בנגיעה.
אמנם בזמנינו לענין 'תינוקות שנשבו', המיקל יש לו על מי לסמוך (בפרט אם לא נגע ביין עצמו ממש, רק מזג מהבקבוק, וישנו הפסד בדבר), אמנם ראוי להחמיר (בפרט שלא לשתות מיין שלהם).
אך אם ידוע בוודאות שאדם מסויים 'שנה ופירש', או שהוא עושה 'להכעיס', וודאי שאוסר מעיקר הדין.
שדי חמד מערכת אבילות סימן ק"ח.
שם פאת השדה מערכת אבילות סימן ו'.
זוהר פ' וישלח דף קס"ח עמ' א'.
שו"ת מנחת אלעזר ח"ג סימן ס"ד.
יסוד יוסף סוף פ"ב.
קב הישר פ"ב בסופו.
דרכי נועם שו"ת ח"א סימן י"ח.
נטעי גבריאל הלכות אבילות ח"ב פרק צ"א.
אגרות קודש ח"ו עמ' שמח.
שו"ע יו"ד סימן שע"א ס"ה.
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.