יש שכתבו, שאפילו הזכרת 'ועל הניסים' בברכת המזון אינה אלא מנהג, אבל ב'מעין שלוש' אין מקום לזה, מכיוון שאין הודיה בברכה זו.
(ואף שנהוג להוסיף לפני החתימה "ונודה לך על הארץ ועל המחיה" וכדומה, הרי זה רק כדי שתהיה "מעין חתימה סמוך לחתימה", ואם מפסיק בין קטע זה לחתימה, שוב אין זה "סמוך לחתימה".) יש שכתבו שהיות שחנוכה ופורים אינם מן התורה ממילא לא מזכירים אות במעין שלוש. ויש שאמרו שזה בגלל שאין חיוב סעודה בחנוכה.
מקורות
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?