האם מותר לומר במוצאי שבת למי שכבר הבדיל, לעשות בשבילו מלאכה?
האם מותר לומר במוצאי שבת למי שכבר הבדיל, לעשות בשבילו מלאכה?
מותר לומר לישראל שכבר הבדיל בתפילה (אף שעדיין לא הבדיל על הכוס) – לעשות כל מלאכה בשבילו, למרות שאצלו עדיין לא יצאה השבת.
כתב בשולחן ערוך הרב אורח חיים (סימן רסג סעיף כה): מי שקדם להתפלל ערבית של שבת קודם שהתפללו הקהל אף על פי שכבר חל עליו קבלת שבת יכול לומר אפילו לישראל חבירו שלא קבל עדיין השבת שיעשה לו מלאכה ומותר לו ליהנות מהמלאכה בשבת דכיון שלחבירו מותר הוא אין באמירתו אליו איסור כלל (ולא אסרו האמירה לנכרי אף על פי שאינו מצווה על השבת) אלא כשאומר לו בשעה האסורה לכל ישראל (עיין סי' רס"א).
וכן מי שמאחר להתפלל ערבית במוצאי שבת או שממשיך סעודתו בלילה, מותר לו לומר אפילו לישראל – שכבר התפלל והבדיל בתפלה שיעשה לו מלאכה, ומותר לו ליהנות ולאכול ממלאכתו, אף על פי שאח"כ יזכיר עדיין של שבת בברכת המזון.
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?