האם נשים נכנסו לבית המקדש בלי נעליים ובלי גרביים?
האם נשים נכנסו לבית המקדש בלי נעליים ובלי גרביים?
במדרש רבה מסופר שהגישו לאלכסנדר מוקדון אנפילאות (נעלי בית) מבד והיה תפור בהם מרגליות. מסתבר אם כן שהיה מותר לילך עם גרביים. דווקא לכוהנים נאסר לעבוד בבית המקדש עם גרביים משום חציצה מרצפת המקדש ומשום תוספת בגדים (יותר מארבעת הבגדים שלהם), ולא מצינו איסור בזה לישראלים או ללויים שלא בשעת העבודה. בפירוש תפארת ישראל על מסכת שקלים הסביר שבזמן תרומת השקלים היו דורשים לתרום לחלוץ גם את נעלי הבד, ומשמע שלשאר המקדש יכול היה ליכנס בהם. לפי זה בוודאי שנשים שבאו להקריב קרבן תוכלנה ללבוש גרביים או אנפילאות מבד. במהרה בימינו אמן.
מגילה דף כ"ח ע"א.
שולחן ערוך או"ח סימן קנ"א ס"א.
משנה ברורה שם סק"א, סק"ב.
מגן אברהם שם סק"ג.
כף-החיים שם סק"ח.
בעל הטורים דברים כו, יט.
שו"ע הרב אורח חיים סימן קכ"ד ס"ו, וס"י. הובא בסידור לאחר תפילת שמו"ע שחרית.
אגרת הקודש כ"ד בסופה.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.