אם פסח שני מלמד אותנו שאין דבר אבוד, למה זה רק על פסח ולא על כל החגים?
אם פסח שני מלמד אותנו שאין דבר אבוד, למה זה רק על פסח ולא על כל החגים?
כל חג מלמד אותנו על דבר אחר בעבודת ה'.
לדוגמה - בחג סוכות יש מצוה מיוחדת ושמחת בחגיך - האם זה אומר שרק בסוכות צריך לשמוח? בוודאי שלא, אלא שמקבלים את כח השמחה לכל השנה מחג הסוכות.
על דרך זה הכח לקבל את התורה כל רגע מחדש - מקבלים מחג שבועות שהוא חג מתן תורה.
הכח לצאת מהמצרים והגבלות בכל רגע מחדש, הוא מחג הפסח שעניינו יציאת מצרים.
ועל דרך זה בפסח שני, הענין שאין דבר אבוד, הוא ענין ששייך בעבודת ה' של היהודי בכל רגע ורגע, אלא שאנו למדים על ענין זה ומקבלים כוח מזה - מפסח שני.
אמנם המצוה של להשלים את הפסח היא ייחודית דוקא לפסח שני, אבל המסר הרוחני בעבודת ה' - שייך לכל השנה.
שדי חמד מערכת אבילות סימן ק"ח.
שם פאת השדה מערכת אבילות סימן ו'.
זוהר פ' וישלח דף קס"ח עמ' א'.
שו"ת מנחת אלעזר ח"ג סימן ס"ד.
יסוד יוסף סוף פ"ב.
קב הישר פ"ב בסופו.
דרכי נועם שו"ת ח"א סימן י"ח.
נטעי גבריאל הלכות אבילות ח"ב פרק צ"א.
אגרות קודש ח"ו עמ' שמח.
שו"ע יו"ד סימן שע"א ס"ה.
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.