בהלכות תשעה באב נפסק "מראש חדש עד התענית ממעטים במשא ומתן ובבנין של שמחה כגון בית חתנות לבנו או בנין של ציור וכיור", ובמגן אברהם הביא בשם המהרי"ל "אם קצץ עם העכו"ם בקבלנות לצייר ביתו מותר לצייר, ואם יכול לפייסו בדבר מועט שימתין עד אחר תשעה באב תבא עליו ברכה". האחרונים ביארו שההיתר בקבלן נכרי הוא רק אם הקבלן התחיל קודם ונמשך לתוך הזמן, אולם בפועל יהודי אין היתר. אלא אם כן הפועל זקוק למזון ולכן עובד, אז מותר. בנוגע לצביעה רגילה (ולא שיפוץ) דייקו האחרונים שמותר לכתחילה אפילו על ידי פועל יהודי.