למדתי את תחילת מסכת קידושין במשנה שאומרת שהאיש מקדש בפרוטה ובשווה פרוטה. מדוע כיום דין זה לא נוהג בפרוטה ורק מקדשים בשווה פרוטה ולמה דווקא בטבעת ולא בשווה פרוטה אחר.
למדתי את תחילת מסכת קידושין במשנה שאומרת שהאיש מקדש בפרוטה ובשווה פרוטה. מדוע כיום דין זה לא נוהג בפרוטה ורק מקדשים בשווה פרוטה ולמה דווקא בטבעת ולא בשווה פרוטה אחר.
שדי חמד מערכת אבילות סימן ק"ח.
שם פאת השדה מערכת אבילות סימן ו'.
זוהר פ' וישלח דף קס"ח עמ' א'.
שו"ת מנחת אלעזר ח"ג סימן ס"ד.
יסוד יוסף סוף פ"ב.
קב הישר פ"ב בסופו.
דרכי נועם שו"ת ח"א סימן י"ח.
נטעי גבריאל הלכות אבילות ח"ב פרק צ"א.
אגרות קודש ח"ו עמ' שמח.
שו"ע יו"ד סימן שע"א ס"ה.
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.