עיין בשוע"ר בסימן יא בתחילתו ובהמשך שפשוט שהיום אין לנו תכלת. וידועים דברי האר"י שבזמן הגלות אין לנו שייכות למצוות התכלת ולכן אינה בנמצא. אומנם האדמור מרוז'ין (ובעקבותיו פוסקים אחרונים בני זמננו) קבעו שמצאו את מין ה"חילזון" (אף שהוא קבע שזהו מה שנקרא בימינו דיונון) וראה בספרו שפוני טמוני חול. ובעל החוות יאיר וכן הרב הרצוג לאחר מחקרים רבים קבעו שמין זה הוא מין אחר ("ארגמון") אלא שפוסקים רבים לא קיבלו את קביעתם. והדבר נשאר בערפל גדול. ויש בזה דיונים רבים ואכ"מ להאריך כ"כ.
ומה שכתבנו שמצווה זו לשים תכלת אינה מעכבת את מצוות עשיית הציצית עצמה זהו על פי המשנה במנחות : שם נאמר: “התכלת אינה מעכבת את הלבן והלבן אינו מעכב את התכלת” ומכאן רואים שחיוב התכלת אינו מעכב את עיקר מצוות הציצית.