כיצד נוהגים היתר לצאת בכפתורים-חילופיים (רזרבה) בשבת התפורים בבגד במקום שאין עירוב?
כיצד נוהגים היתר לצאת בכפתורים-חילופיים (רזרבה) בשבת התפורים בבגד במקום שאין עירוב?
כתב אדה"ז, "כל דבר [ה]נפסק מן הבגד וראשו אחד מחובר לבגד כגון לולאות וכיו"ב, אם הוא חשוב אסור לצאת בו שכיון שאינו משמשת כלום כו' הרי הוא משוי ואינו בטל לגבי הבגד כיון שהוא חשוב ודעתו עליו, אבל אם אינו חשוב הרי הוא בטל לגבי הבגד ומותר לצאת בו". נראה שדווקא לולאות שהתנתקו יכולים להיחשב תשמיש של הבגד, אולם כפתורי רזרבה אין להם כל חשיבות כשהכפתור הרגיל קיים (כנראה בחוש שזורקים את הבגד עם כפתורים אלה), ואינם חשובים ובטלים להבגד, וממילא אין בהם משום משואי, ואפשר לילך עימם במקום שאין עירוב.
קיצור שולחן ערוך סימן עה, סעיף יג, ועוד.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.