רציתי לשאול בקשר למנהג התחפושות בפורים מה העניין? שותים יין על מנת שייצא הסוד אך עוטים עליינו תחפושת? . ובכלל מה עניין התחפושות בחיי האדם? האם יש להן עניין בפני עצמן או שכל מהותן שנזהה אותן ונלמד להסיר אותן?
רציתי לשאול בקשר למנהג התחפושות בפורים מה העניין? שותים יין על מנת שייצא הסוד אך עוטים עליינו תחפושת? . ובכלל מה עניין התחפושות בחיי האדם? האם יש להן עניין בפני עצמן או שכל מהותן שנזהה אותן ונלמד להסיר אותן?
סיבות רבות נאמרו לטעם התחפושת בפורים. על פי נגלה ועל פי הפנימיות. אחד הסיבות בגלל שהנס בפורים היה מחופש ומלובש בלבושי הטבע. וכמוסבר בחסידות גודל העילוי של נס המתלבש דוקא בטבע. לפי זה מגילת אסתר זה לגלות את ההסתר, של הטבע שמלביש ומסתיר את הנס. וזה ענין היין שמגלה את הפנימיות והטעם והסיבה של כל דבר. ואולי ניתן לומר עוד. כי כל השנה האדם מחופש. ולבישת התחפושת מבטאת מה האדם בפנימיותו, וכמו שרואים במוחש אצל ילדים... (וכידוע שגדולי ישראל הזהירו להתחפש דוקא לעניינים חיוביים...)
מגילה דף כ"ח ע"א.
שולחן ערוך או"ח סימן קנ"א ס"א.
משנה ברורה שם סק"א, סק"ב.
מגן אברהם שם סק"ג.
כף-החיים שם סק"ח.
בעל הטורים דברים כו, יט.
שו"ע הרב אורח חיים סימן קכ"ד ס"ו, וס"י. הובא בסידור לאחר תפילת שמו"ע שחרית.
אגרת הקודש כ"ד בסופה.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.