כוונה או ציבור - דעת - לימודי יהדות באור החסידות

נושא: כשרות

כוונה או ציבור

שלום וברכה.
בתפילות עמידה: האם עדיף להתפלל עם כוונות במילים (כגון ברוך אתה – מקור הברכה, ה'- אדון הכל,הויה היה הווה ויהיה), ולסיים בסוף חזרת השץ, או להתפלל בלי זה ולהספיק קדושה עם הציבור?

ב"ה

שלום וברכה

באופן כללי, למרות החשיבות של תפילה במנין ושמיעת קדושה. אם האדם רוצה להאריך בתפילתו ולכוון יותר, אין הוא צריך להזדרז, אלא יתפלל במתינות לפי הקצב שלו. אם יש באפשרותו לשמוע קודם את הקדיש, קדושה וכו' ואחר כך להתפלל במתינות, גם אפשר.

אך כדאי להדגיש נקודה נוספת - עיקר הכוונות שנדרש מהאדם להתכוון בתפילה, הינן כוונות של פירוש המילים על פי הפשט, והתבוננות בהם - מתוך חיזוק הקשר עם הקב"ה, דרך הלימוד, והתעוררות הלב, ולא כל כך כוונות על פי הקבלה ששייכים בעיקר ליחידי סגולה.

 

מקורות