קביעת החג היא ע"י רבנן, כמובן. אך מצינו בספרות החסידית, שאכן ישנה מעלה בכך שהחג נקבע מדרבנן ולא מדאורייתא, והביאור הוא שבכך הוא שונה משאר הרגלים, בכך שהוא מדרבנן ונתחדש ע"י בני ישראל עצמם (ואפי' פורים נתקן ע"י נביאים שמגלים את דבר ה', משא"כ חנוכה הוא תקנות חכמים, בזמן בית שני, לאחר שפסקה הנבואה). ובזה מודגשת מעלתם של בני ישראל, שהם המחדשים ופועלים בעולם.
מקורות
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?