ניגוד והשלמה - דעת - לימודי יהדות באור החסידות

נושא: שידוכים

ניגוד והשלמה

שלום וברכה

רכשתי את סדרת ההרצאות 'לקראת חתן וכלה'.
כמה וכמה נקודות בו לא היו ברורות לי דיים, אשמח מאוד באם תוכלו להבהיר לי אותם.
א. על איזה רמה של ניגודים מדובר (בהרצאה הראשונה)? ואיך ניתן לזהות ולדעת מה נחשב כניגוד משלים ומה להיפך? במילים אחרות אשמח לקצת הרחבה בנושא הניגודים המשלימים ולמילים יותר קונקרטיות ופחות תיאורטיות
ב. מה הכוונה ש'אי אפשר להגיע להיכרות אמיתית בלי עשר מפגשים'? הדיבור בהרצאה בעניין ההיכרות הנדרשת היה קצת 'רחוק' ותיאורטי כך שלא ממש הצלחתי להבין מדוע נדרש עשרה מפגשים ע"מ להגיע להיכרות ורק לאחמ"כ ניתן להגיע להחלטה אמיתית, שקולה ונכונה. אשמח להרחבה בזה.
ג. מה הכוונה ש'הצד השני משלים אותך' מה זה ההשלמה הזו וכיצד ניתן לזהות אותה? ומה עושים כשלא ממש מרגישים השלמה זו?
בהזדמנות זו אודה לך מאוד על ההרצאות המועילות ומחכימות כ"כ ובכלל על כל העשייה והפעילות בנושא ישר כוח גדול!
תודה רבה מראש על המענה
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
א. ניגוד משלים זה כמו הניגוד הקיים בטבע, כמו שהאיש יותר ממוקד והאשה מרחיבה בפרטים, או לדוגמא שיש להם דעות שונות וזווית הסתכלות שונה על דברים שונים, בענייני השקפה, טעם אישי וכדומה, וזה משלים, כי כל אחד מבטא דעה מסויימת שיש בה משהו אמת, ודוקא על ידי חיבור שני הדעות, ניתן להגיע לתמונה שלימה יותר של המציאות.
ניגוד שאינו משלים הוא לדוגמא כאשר ישנו פער משמעותי בעניינים מהותיים כמו ענייני קדושה ויהדות וחיי תורה ומצוות כו' שיכול להוביל לקושי אחר כך, או תכונות נפש או מנטליות הפוכות לגמרי עד למצב קיצוני, בו ובזמן שידוך צריך להיזהר שהפער לא יהיה גדול מידי ויוביל לקושי.
בזמן השידוכים יש להשיב לב לזה, כדי למנוע קושי, אך בזוגיות עצמה לאחר הנישואין, גם כשיש פערים גדולים, יש לראות איך לעבוד על זה ולהסתדר עם זה.

ב. אין הכוונה דוקא למספר עשר, זה הובא רק בתור דוגמא, הכוונה היא שלא למעט בפגישות כשמרגישים שאין עדיין הכרות שלימה ולא להיכנס ללחץ שצריך לסגור בגלל שכבר נפגשו כמה פגישות.

ג. לכל תכונה יש את הצד החיובי והשלילי, לדוגמא, אדם מסודר יכול להביא ליתר לחץ והקפדה, אך גם מביא לעשיית דברים בשלימות יותר.
הכוונה לזהות מה התכונות שיש לצד השני, ולהשים לב איך ישנה אפשרות לחיות ביחד שכל אחד יביא את שלו. הזיהוי נעשה על ידי היכרות. ובזמן ההיכרות, כל אחד מרגיש איך יש לשני תכונות או טעם אישי שאין לו, והוא יכול להוסיף לו את המימד הזה. אם לא מרגישים שהשני יכול להוסיף בי שום דבר, אם מדובר לאחר החתונה, יש לעשות עבודה כדי למצוא השלמה זו. ואם זה בזמן הכרות השידוכים והוא מרגיש שהשני לא יכול להוסיף לו כלום, הרי לא כדאי להמשיך הלאה ללא בירור ענין זה.

מקורות

דילוג לתוכן