מה הדין באמירת לחיים על משקה בין מנחה למעריב בימי ספירת העומר?
תשובה
אין איסור באמירת לחיים על משקה שיכר ובלבד שלא ישתה יותר מכביצה. (שמא ימשך בקביעות זו וישתכר). ודין זה הוא מלפני תפילת ערבית (והשיעור הוא החל מחצי שעה לפני צאת הכוכבים)
והוא הדין גם לאחר תפילת ערבית כל שלא ברך עדיין ספירת העומר.
מקורות
כתב בט"ז יורה דעה (סימן תב ס"ק ו): אין לזה דין שמועה רחוקה. ה"ה למי שמת ביום אחד ונקבר ביום שלאחריו, חשבינן לענין שמועה קרובה מיום המיתה, דבתר יום המיתה אזלינן בכל מילי, זולת לענין אבילות דמתחיל מסתימת הגולל.
ובש"ך (שם ס"ק ה): אלא דין שמועה קרובה. ומתחיל למנות ז' ול' משעה ששמע, וכתבו הב"ח והדרישה בסי' שצ"ט בשם מהרש"ל, דלפי זה היכא דמת ביום א' ונקבר ביום ב', אף על פי שהקרובים שהיו אצל הקבורה מונים מיום הקבורה כי אז היתה סתימת הגולל, מ"מ אותן שלא היו אצל הקבורה ולא נודע להן שמת עד שהגיע יום ל' מיום הקבורה, א"צ לנהוג אבילות כיון דיום שמועה דידהו הוא יום ל"א מיום המיתה, וה"ל שמועה רחוקה דלגבי דין שמועה יום המיתה הוא עיקר ע"כ.
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב