We have a relative who married a non-Jewish women. They want to came for the “seder”. What should we do?
We have a relative who married a non-Jewish women. They want to came for the “seder”. What should we do?
שמות י”ב ט”ז. ביצה דף כ”א. שוע”ר סי’ תקי”ב ס”א ס”ב.
שו”ת רב פעלים או”ח ח”ב סי’ נ”ז שהרחיב בזה וראה ס’ יו”ט כהלכתו פ”ה סט”ו הע’ 47 שציין לעיין בזה לפי שיטת שוע”ר בסי’ תקכ”ז סכ”ז שבמקרים מסוימים אמרינן שלמפרע התגלה שבישל באיסור וצ”ע אם יש לדמות שכאן השאלה היא על בישול עתידי ולא על העבר בנוסף הרי שם בדיעבד מתיר אדה”ז ולכן על פניו בשעת הצורך יש להקל.
ראה שוע”ר סי’ תקי”ב ס”ג-ד. ועיי”ש שבשביל עבדו ושפחתו שמזונתם עליו ואינו נותן לכבודם מותר להוסיף לקדירה קודם שנותנה על האש.
ביה”ל סי’ תקי”ב ד”ה אסור ושמעני גם מרב באנ”ש שבשעת הצורך שאפשר להסתמך ע”ז.
שו”ת שבה”ל ח”ט סי’ קכ”ז “.)
אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לשפר את חווית הגלישה שלך ולנתח את תנועת הגולשים באתר. האם את/ה מסכים/ה לשימוש בקובצי Cookie?