מה דין תבלינים שהיו בשימוש במהלך השנה לעניין חמץ שעבר עליו הפסח
תשובה
ב"ה
דבר שיש בו תערובת חמץ שבטלה. (כל דבר לפי אופן ביטולו) לא גזרו עליו חז"ל דין של חמץ שעבר עליו הפסח. (וכל איסורו הוא רק בפסח עצמו)
ולכן תבלינים שבדרך כלל החשש הוא שמעורב בהם משהו חמץ ולא שהם חמץ גמור. וודאי שהם מותרים לאחר הפסח.
מקורות :
שו"ע אור"ח סימן תמ"ז ונו"כ. ושם מבואר כל זה בסעיפים השונים כל דבר לגופו.
מקורות
כתב בט"ז יורה דעה (סימן תב ס"ק ו): אין לזה דין שמועה רחוקה. ה"ה למי שמת ביום אחד ונקבר ביום שלאחריו, חשבינן לענין שמועה קרובה מיום המיתה, דבתר יום המיתה אזלינן בכל מילי, זולת לענין אבילות דמתחיל מסתימת הגולל.
ובש"ך (שם ס"ק ה): אלא דין שמועה קרובה. ומתחיל למנות ז' ול' משעה ששמע, וכתבו הב"ח והדרישה בסי' שצ"ט בשם מהרש"ל, דלפי זה היכא דמת ביום א' ונקבר ביום ב', אף על פי שהקרובים שהיו אצל הקבורה מונים מיום הקבורה כי אז היתה סתימת הגולל, מ"מ אותן שלא היו אצל הקבורה ולא נודע להן שמת עד שהגיע יום ל' מיום הקבורה, א"צ לנהוג אבילות כיון דיום שמועה דידהו הוא יום ל"א מיום המיתה, וה"ל שמועה רחוקה דלגבי דין שמועה יום המיתה הוא עיקר ע"כ.
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב