בשבת ביקשו מהמשרת הגוי להניח על הפלטה תבשיל שאינו מבושל לגמרי – האם היה מותר לאכול ממנו בשבת?
בשבת ביקשו מהמשרת הגוי להניח על הפלטה תבשיל שאינו מבושל לגמרי – האם היה מותר לאכול ממנו בשבת?
להמשיך בשבת בישול של דבר שכבר היה מבושל בחציו (מאכל בן-דרוסאי) לדעות מסוימות אסור מן התורה, וממילא אסור לומר לנכרי לעשות זאת אפילו במקום מצווה. אולם כיון שיש דעות שהמשך בישול של דבר שמבושל בחציו הוא מדרבנן, וממילא מותרת אמירה לנכרי במקום מצווה – הכלל ההלכתי הוא שבמקום מחלוקת בדיעבד אין קנס שלא להשתמש בתבשיל, ולכן התבשיל מותר באכילה גם בשבת.
מגילה דף כ"ח ע"א.
שולחן ערוך או"ח סימן קנ"א ס"א.
משנה ברורה שם סק"א, סק"ב.
מגן אברהם שם סק"ג.
כף-החיים שם סק"ח.
בעל הטורים דברים כו, יט.
שו"ע הרב אורח חיים סימן קכ"ד ס"ו, וס"י. הובא בסידור לאחר תפילת שמו"ע שחרית.
אגרת הקודש כ"ד בסופה.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.