מצאתי תכשיט של יהודי שאני מכיר, ואני יודע שהוא ביטח את רכושו, האם אני חייב להחזיר (הביטוח של הגויים ייתן לו את עלות התכשיט)?
מצאתי תכשיט של יהודי שאני מכיר, ואני יודע שהוא ביטח את רכושו, האם אני חייב להחזיר (הביטוח של הגויים ייתן לו את עלות התכשיט)?
בשלחן ערוך נפסק: "הרואה אבידת ישראל חייב ליטפל בה להשיבה לבעליה שנאמר השב תשיבם", וחיוב השבת האבידה חל עליך מיד כשהגבהת את המציאה ואין זה נוגע מה שהמאבד יכול לקבל את תשלום נזקו מחברת הביטוח של הנכרים. לבד מזה, אם המאבד אכן יממש את זכותו ויגבה את מחיר האבידה מהביטוח הפרמיה שלו תתייקר – ונמצאת גורם לו נזק [אסור לך גם להמתין עד שיתבע את הביטוח ויקבל את הכסף ואז להשיב לו את התכשיט, כיון שמצוות ההשבה חלה עליך עד שתשיב].
אתר האינטרנט “דעת – יהדות באור החסידות והקבלה” מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.