מי שהזכיר בספירת העומר רק את ה'ימים' ולא הזכיר את ה'שבועות', האם יצא ידי חובה?
מי שהזכיר בספירת העומר רק את ה'ימים' ולא הזכיר את ה'שבועות', האם יצא ידי חובה?
מי שמנה את ה'ימים' בלבד (ללא שבועות): מעיקר הדין יצא ידי חובה, אמנם יש לו לחשוש ולספור שוב ספירת העומר ולהזכיר גם את ה'שבועות', אמנם לא יברך.
כתב בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן אורח חיים (סימן תפט סעיף ו): בימים שבין כל שבוע ושבוע דהיינו מיום ח' עד יום י"ג ועד בכלל ומיום ט"ו עד יום עשרים וכן הימים שבין שאר השבועות, יש אומרים שאין צריך למנות בהן השבועות אלא הימים בלבד, כגון ביום ח' יאמר היום שמונה ימים ואין צריך לומר שהם שבוע אחד ויום אחד, ויש אומרים להיפוך ביום ח' יאמר היום שבוע אחד ויום אחד, וביום ט"ו יאמר היום ב' שבועות ויום אחד.
ויש אומרים שצריך לומר בהם סכום הימים והשבועות, כגון ביום ח' יאמר שמונה ימים שהם שבוע אחד ויום אחד, וכן בשאר כל הימים צריך לומר סכום כל הימים והשבועות ומנין הימים העודפים על השבוע. וכן נתפשט המנהג בכל תפוצות ישראל ואין לשנות..
ומכל מקום, אם טעה ומנה באחת מב' הספירות (הראשונות) בימים שבאמצע השבועות, אין צריך לחזור ולספור בזמן הזה – שהספירה מדברי סופרים..
ויש אומרים שאף אם מנה הימים לבד, צריך לחזור ולספור. שכל מה שתקנו חכמים תקנו כעין של תורה, ויש לחוש לדבריהם לחזור ולספור בלא ברכה.
אתר האינטרנט "דעת – יהדות באור החסידות והקבלה" מרכז מאגר תוכן עצום של נושאים שונים: חינוך, זוגיות, שלום בית, משמעות החיים , מודעות עצמית, מעגל השנה ועוד.. התוכן שבאתר מרוכז ברובו משיעורי הרב יצחק ערד – ראש ישיבת דעת וראש מכון דעת ותבונה – לימודי אימון וטיפול יהודי. מרכז דעת נותן שרות של יעוץ הלכתי, השקפתי ומשפחתי, על פי התורה והחסידות, לרבני ודייני קהילות ולאנשים פרטיים בארץ ובתפוצות. התשובות נענות על ידי צוות המשיבים של מרכז דעת. חלק מהתשובות מתפרסמות באתר זו במדור שאלות ותשובות.